۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۸۳۳
یکی از علمای سنی لبنان:

برخی حکام عرب در کنار آمریکا و در برابر ایران قرار گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ نائب رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، خط اسلام اصیل محمدی را دنبال می کند.
شيخ عبدالناصر جبري از علماي سني لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ عبدالناصر الجبری از علمای اهل سنت و نائب رئیس جبهه العمل اسلامی در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام در حال ضربه زدن به وحدت مسلمانان هستند گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و برخی حکام عربی نسبت به وحدت مسلمانان حریص نیستند و اختلافات فقهی میان سنی ها و شیعیان برای آنان بی اهمیت و بی ارزش است.

وی افزود: هراس اصلی این کشورها از سیاست های جمهوری اسلامی ایران است که خط محمدی اصیل برای وحدت و ثبات امت اسلامی به شمار می آید. غربی ها از اینکه ملت های اسلامی با پایداری و پیشرفت به قدرت دست یابند به شدت نگران هستند.

شیخ عبدالناصر الجبری با انتقاد شدید از حمله های رسانه ای شدید علیه نظام سوریه تصریح کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها به شدت به منطقه حمله ور شده و این حمله بر خلاف سابق کاملا علنی شده است. آنها می خواهند سوریه را به صحنه ای نظامی مبدل سازند و حتی پا را فراتر نهاده و درصدد حمله به جمهوری اسلامی ایران هستند.

نائب رئیس جبهه العمل اسلامی از مواضع حکومت های عربی در قبال ایران به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی که در جنگ تحمیلی علیه ایران در کنار صدام بودند و پس از دستور آمریکا از حمایت صدام دست برداشتند تا آمریکا به این کشور حمله کند، هم اکنون می خواهند به کشورهایی که درصدد حمله نظامی به ایران هستند، کمک کنند.

وی بر لزوم ایستادگی در برابر حمله غرب به منطقه تاکید کرد و ادامه داد: باید بیاندیشیم که چگونه می توان با حمله به غرب از حملات نظامی و رسانه ای آنان به منطقه جلوگیری کرد، البته این حمله نظامی نیست و باید حملات فرهنگی را علیه این جوامع انجام داد.

الجبری خاطر نشان ساخت: ما باید تلاش کنیم حملات تبلیغات گسترده آمریکا و غرب علیه منطقه را خنثی سازیم و به آنها اجازه ندهیم تا بیش از این در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کنند./980/ب913/گ
ارسال نظرات