۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۹۵۶
از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

هفتمین دوره تجلیل از فعالان عرصه تقریب و وحدت اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین دوره تجلیل از فعالان عرصه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، مفتی اعظم اهل سنت لبنان و شخصیت های تقریبی از سرتاسر جهان اسلام برگزار شد.
بيست و پنجمين کنفرانس وحدت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین دوره تجلیل از فعالان عرصه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، همزمان با ولادت خجسته پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق(ع) در مراسم اختتامیه بست و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه و شخصیت های تقریبی از سرتاسر جهان اسلام برگزار شد.

در آغاز این مراسم حجت الاسلام اصغر اوحدی، مدیر معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ارائه آماری پیرامون آثار عرضه شده در زمینه وحدت و تقریب مذاهب پرداخت و گفت: در حالی که در چهارمین دوره تجلیل از فعالان تقریب در سال 1387، تعداد آثار عرضه شده بالغ بر 314 کتاب و 2563 مقاله بود در سال گذشته، آثار ارائه شده به 1675 کتاب و 3567 مقاله افزایش یافت.

وی با اشاره به انتشاره دو مجموعه در 600 صفحه پیرامون کتابشناسی تقریب از سوی مجمع تقریب مذاهب، این افزایش آشکار را نشانگر توجه دلسوزان و اندیشمندان جهان اسلام به مساله وحدت و تقریب مذاهب دانست و ابراز امیدواری کرد که این روند گسترش یابد و شاهد افزایش آثار در این زمینه باشیم.

دبیرخانه کتاب سال تقریب در راستای قدردانی از شخصیت هایی که بی دریغ در زمینه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی تلاش کرده اند در حوزه نویسندگان تقریبی در بخش خارجی به پاس سال های تلاش خالصانه و مجاهدت های عالمانه در جهت گسترش حرکت تقریبی به ویژه در مصر از مرحوم دکتر احمد عبد الرحیم السایح، عضو مجمع و نویسنده کتاب «هذا هو الإسلام» قدردانی کرد و لوح تقدیر ایشان را به توحید وحده از نویسندگان مصری و یار و همراه همیشگی ایشان، تقدیم شد.

در بخش داخلی نویسندگان تقریبی، حضرت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی ، استاد برجسته حوزه های علمیه و از نویسندگان حوزه علوم انسانی و نویسنده کتاب «التحدیات المعاصرة و مشروع الواجهة الإسلامیة» به عنوان نویسنده برگزیده این بخش معرفی و از ایشان قدردانی شد.

برگزیده حوزه شخصیت های برتر تقریبی در بخش خارجی، استاد شهید برهان الدین ربانی، رییس جمهور پیشین و رییس شورای صلح افغانستان و عضو مجمع تقریب معرفی شد که سال های بسیاری به مبارزه و مجاهدت در این مسیر پرداخت و سرانجام به دست طالبان به شهادت رسید.

شخصیت برگزیده برتر تقریبی در بخش داخلی، دکتر محمدحسن تبرائیان، چهره ماندگان ادبیات عرب و عضو مجمع علمی مذاهب اسلامی بود که به پاس سال ها تلاش در این مسیر و تالیف و ترجمه مقالات و کتب فراوان، لوح تقدیر را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، دریافت کرد.

در بخش رسانه های تقریبی پیشرو، مجمع تقریب مذاهب اسلامی به پاس خدمات ارزشمند و انتشار مقالات مفید و انعکاس گسترده اخبار این حوزه در راستای تقویت فرهنگ همبستگی اسلامی، ماهنامه فرهنگی تحلیلی بشری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را معرفی کرد و لوح تقدیری به مدیر این ماهنامه، حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی تقدیم کرد.

برگزیده بخش رسانه های دیجیتال این مجمع، شبکه ماهواره ای الوحدة بود که با پاس تلاش های وحدت گرایانه و تولید و پخش برنامه های موثر در این راستا، لوح تقدیری به مدیر این شبکه، حجت الاسلام محمد جوادی تقدیم شد.

گفتنی است که مراسم هفتمین دوره تجلیل از فعالان عرصه وحدت اسلامی در مراسم اختتامیه سومین روز کنفرانس بین المللی وحدت در هتل پارسیان آزادی تهران در حال برگزاری است./981/ب913/گ
ارسال نظرات