۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۹۹۶
با حضور پرشور مردم؛

آیین راهپیمایی 22 بهمن در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی باشکوه مردم قم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم، علما، مراجع تقلید، روحانیان و مسؤولان استانی برگزار شد.
راهپيمايي يوم الله 22 بهمن در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم قم همگام و همزمان با دیگر شهرهای کشورمان، راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را با شکوه و عظمت خاصی برگزار کردند.

راهپیمایان قمی با حرکت از 10 نقطه خود را به میدان شهید مطهری رساندند و از ساعت 10 صبح حرکت اصلی خود را از این میدان به سمت حرم کریمه اهل بیت آغاز کردند.

تظاهر کنندگان که در میان آنان حوزویان، طلاب و روحانیان نیز حضور چشمگیری داشتند، با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از نظام مقدس اسلامی، آرمان های امام خمینی(ره) نشان دادند و اعلام کردند تا آخرین قطره خون پای انقلاب و آرمان های والای آن ایستاده اند.

راهپیمایان قمی که به گفته مسؤولان و شخصیت های استانی تعداد آنان به مراتب از راهپیمایی سال گذشته بیشتر بود، بعد از عبور از خیابان های منتهی به حرم کریمه اهل بیت خود را به این مکان مقدس رساندند و به سخنان حجت الاسلام رییس معاون اول قوه قضاییه گوش فرا دادند.

حجت الاسلام رییسی پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه ای الهی دانست و با بیان اینکه انقلاب هم جلوه تبری و هم جلوه تولی دارد، تاکید کرد: 22 بهمن روز میثاق ملت با ولایت است و رمز پیروزی های ما در این سال ها تبعیت از ولایت فقیه بوده است.

وی موج بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه امروز ملت های مسلمان جهان هویت خود را بازیافته اند، تاکید کرد: امروز ملت های منطقه از ملت ایران درس گرفته اند و با وجود توطئه دشمنان و طراحی آنان مبنی بر اسلام هراسی و ایران هراسی، امروز تمام نگاه ها به کشور ما دوخته شده است.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود از عزم جزم این دستگاه برای مقابله و برخورد قاطع با عاملان فساد بانکی اخیر خبر داد و تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد در گوشه ای از این نظام فساد لانه کند و با هر جریان فاسد و اخلالگر قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

حضرات آیات مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اساتید و فضلای حوزه، مسؤولان استانی و بسیجیان و خانواده های شهدا از دیگر حاضران در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در قم بودند.

گفتنی است، در طول راهپیمایی از سوی یک فروند بالگرد بارها مسیر راهپیمایان گلباران شد، تظاهر کنندگان قمی همچنین ضمن حمل نمادین تابوت جنازه مقامات آمریکا، اسرائیل و انگلیس و دیگر کشورهای استکباری، پرچم این رژیم ها را به آتش کشیدند. /924/202/س
ارسال نظرات