۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۰۰۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

لبنان نباید به پایگاهی برای اجرای پروژه های آمریکایی صهیونیستی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به درگیری های اخیر شمال لبنان ضمن اعلام حمایت از ارتش لبنان که در حال رویارویی با این آشوبگران است، تاکید کرد که لبنان نباید پایگاهی برای نفوذ به سوریه باشد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم اهدای جوایز مسابقه قرآن حزب الله در سالن رسالات در جنوب بیروت با استقبال از اقدامات ارتش لبنان در رویارویی با تروریست ها و حمایت از مرزها به ویژه در شمال لبنان، گفت: لبنان نباید پایگاهی برای نفوذ به سوریه باشد و نباید امکانات برخی برای دسیسه چینی علیه لبنان از سوی گروه های تروریستی به کار گرفته شود.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه عزت لبنان و عزت سوریه، هیچ اهمیتی برای این گروهک های تروریستی ندارد، افزود: لبنان نباید به پایگاهی برای حمله به دیگران و یا موضع گیری علیه داخل یا خارج تبدیل شود و یا ایستگاهی باشد برای تصفیه حساب های سیاسی و اجرا و پیشبرد پروژه های آمریکایی و صهیونیستی.

وی با اعلام حمایت حزب الله از موضع گیری و اقدامات ارتش لبنان در پاسداری از مرزهای این کشور، تاکید کرد: ارتش لبنان برای پاسداری از میهن نیاز به اجازه کسی ندارد و بنابر وظیفه و تکلیف خود، جلوی هرگونه آشوب انگیزی را علیرغم اینکه برخی به دنبال گسترش آن هستند، خواهد گرفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خیر و مصلحت لبنان را در روی کار ماندن دولت کنونی دانست و افزود: به هیچ وجه مشخص نیست که گزینه های دیگر کشور را به کجا بکشاند و بنابراین به نفع همه است که این دولت روی کار باشد و از ثبات سیاسی و امنیتی در کشور پاسداری نماید.

وی اظهارات جنجال آمیز گروه های مخالف لبنانی را موجب پیش بردن کشور به سوی مشکلات و دشواری های بسیار دانست و گفت: دولت باید به دور از رسانه های عمومی و با حفظ آرامش مشکلات خود را حل کند و در هر حال بهتر است کارهای خود را اولویت بندی کنیم و پیش از همه ثبات و استقرار لبنان را در نظر بگیریم.

میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان نیز صبح امروز شنبه از نیروهای ارتش خواست فورا آرامش را در شمال این کشور برقرار کنند و نیروهای مسلح را خلع سلاح کنند.

از سوی دیگر نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز که در فرانسه به سر می برد در تماس تلفنی با فرمانده ارتش خواستار برخورد با اخلال گران به امنیت عمومی شد تا بار دیگر آرامش به طرابلس برگردد.

گفتنی است که درگیری های اخیر در شمال لبنان باعث کشته و زخمی شدن 7 نفر در این منطقه شده و ارتش لبنان نیز علی رغم درخواست رییس جمهور و نخست وزیر این کشور نتوانسته است امنیت را به این مناطق بازگرداند.

همزمان با آغاز ماموریت ارتش لبنان برای جلوگیری از قاچاق سلاح و نیرو به سوریه از شمال لبنان، جریان های سیاسی و مذهبی در شهر طرابلس بین منطقه علوی نشین جبل محسن و باب التبانه (سلفی ها) با یکدیگر درگیر شده و به سوی هم آتش گشودند.

ارتش هم اکنون با تانک‌های خود در خیابان های طرابلس حضور دارد ولی صدای تیراندازی پراکنده هنوز شنیده می شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات