۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۰۳۰
خطیب جمعه قطیف عربستان:

اوضاع حقوق بشر در عربستان فجیع است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان اوضاع حقوق بشر در این کشور را به شدت فجیع توصیف کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در جمع کثیری از شیعیان در مسجد امام صادق (ع) این شهر، کشتار شهروندان شیعه توسط نیروهای امنیتی را به شدت محکوم کرد و گفت: استفاده از گلوله برای متفرق کردن راهپیمایی مسالمت آمیز توسط نیروهای امنیتی به شدت محکوم است و نه تنها نمی تواند مشکلات را حل کند بلکه به افزایش بحران منجر خواهد شد.

وی افزود: حد و مرزی برای برای اینگونه اقدامات باید قرار داده شود و از مسوولان می خواهم به خونریزی و کشتار مردم پایان داده و با تشکیل کمیته تحقیق به مجازات عاملان این جنایت بپردازند.

حجت الاسلام صفار از معیارهای دوگانه آل سعود انتقاد کرد و اظهار داشت: حکومتی که خونریزی در سایر کشورهای را محکوم می کند به نیروهای خود اجازه می دهد به سرعت به سوی شهروندان بی دفاع تیراندازی کنند. نیروهایی که می خواهند تجمع ها را متفرق سازند باید از روی آوردن به خونریزی و کشتار که اوضاع را بدتر می سازد، خودداری کنند.

خطیب جمعه قطیف مقامات را مسوول حفظ جان شهروندان خواند و تصریح کرد: این شهروندان، مسلمان و انسان هستند و روح آنان نیز عزیز و جانشان گرانبهاست و مسوولیت جان و خون آنها برعهده مقامات نظام است.

وی از کشتار مردم در سالروز میلاد پیامبر (ص) ابراز تاسف کرد و ادامه داد: متاسفانه در حالی که امت اسلامی در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) به جشن و سرور می پردازند، ملت عربستان این روزها را با خونریزی و کشتار جوانان سر می کنند.

شیخ حسن صفار اوضاع حقوق بشر در عربستان را فجیع عنوان کرد و بیان داشت: حقوق بشر در بسیار از جوامع اسلامی در بدترین شرایط ممکن است و رتبه های بالایی در تجاوز به حقوق بشر به این کشورها اختصاص دارند.

این عالم سعودی خاطر نشان ساخت: خون مردم در کشورهای اسلامی بسیار ارزان شده، حقوق بشر مورد تجاوز قرار می گیرد، خون ها در بسیاری از کشورهای اسلامی جاری است، زندان ها از شهروندان پر شده و شکنجه علیه زندانیان در بسیاری از کشورهای اسلامی همچنان وجود دارد.

وی تاکید کرد: خجالت آور و زشت است که از وابستگی خود به اسلام در جهان افتخار کنیم، ولی بشریت در این کشورها به هدر می رود و کرامت و حقوق بشر زیرپا گذاشته می شود.

گفتنی است تاکنون 8 جوان شیعه قطیف عربستان به دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود به سوی آنان به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات