۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۲۳۴
آیت الله کعبی:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نویده دهنده خلق حماسه ای دیگر در 12 اسفند است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله22 بهمن را نشانگر، بصیرت، زمان شناسی و وفاداری مردم به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و این حضور را نوید دهنده خلق حماسه ای دیگر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارزیابی کرد.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در درس خارج فقه الحکومه خود که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی22 بهمن، ابراز داشت: حماسه 22 بهمن 90 نشانه اتحاد، اقتدار، بصیرت، زمان شناسی و وفاداری مردم به نظام اسلامی و رهبری الهی انقلاب است.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در صحنه هر کجا احساس کنند دشمنان در صدد دست اندازی هستند توطئه های آنها را خنثی می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما از ابتدای انقلاب با حفظ روحیه انقلابی و نشاط و پویایی با تمام وجود در صحنه حاضر شده و حاضر می شوند و اگر گله مندی هم دارند و نقاط ضعفی را مشاهده می کنند، در مقابل دشمنان و برای دفاع از اصل نظام یکپارچه به صحنه می آیند.

آیت الله کعبی با اشاره به ابعاد مختلف حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله22 بهمن تاکید کرد: این حضور نشان داد مردم به ویژه نسل جوان مانند پدران خود از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با تمام وجود حمایت و پاسداری می کنند.

وی ابراز داشت: این حضور نوید دهنده خلق حماسه 12 اسفند ملت در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری در شکل گیری یک مجلس انقلابی و ارزشی مطابق شان ملت ایران خواهد بود.

آیت الله کعبی افزود: آنچه در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حایز اهمیت است، علاوه بر حضور همه جانبه در پای صندوق های رای به عنوان وظیفه ای شرعی و انقلابی، مساله انتخاب اصلح برای تداوم آرمان های امام و شهدا و شکل گیری مجلس در تراز ملت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ویژگی های اصلح را باید در کلمات امام و رهبری جستجو کرد، گفت: در انتخابات باید بدون لحاظ منافع فردی، گروهی و جناحی رای داده شود.

وی ادامه داد: رای دادن هم مسؤولیت و هم امانت است و در آن باید مصالح اسلام و انقلاب را در نظر گرفت و به خادمان پاک دست مردم و به قبول شدگان در آزمون فتنه و انحراف رای داد و امیدواریم شاهد شکل گیری مجلسی اصولگرا و ارزشی باشیم.

آیت الله کعبی با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، ابراز داشت: شورای نگهبان همچون گذشته تلاش کرده است که در رد و تایید صلاحیت ها از قانون اساسی و انقلاب اسلامی دفاع کند، این دفعه نیز افراد تایید صلاحیت شده بیش از هفتاد درصد کاندیداها را شامل می شود.

وی افزود: متاسفانه چون در گذشته شورای نگهبان آماج حملات دشمنان و بدخواهان بوده است، برخی درصدد تلاش برای ایجاد فضایی مسموم هستند. شورای نگهبان بدون ملاحظه حب و بغض سعی در انجام وظیفه دارد و این نهاد وسواس و دقت خاصی در این راستا دارد.

عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی اضافه کرد: فعالان سیاسی و حامیان آنها نباید به گونه ای رفتار کنند که امنیت و سلامت انتخابات و مشارکت مردم در اثر برخی از موارد خدشه دار شود.

آیت الله کعبی گفت: به ویژه افرادی که به هر دلیل رد صلاحیت شده اند و یا صلاحیت شان احراز نشده است، در معرض آزمون بزرگ تری هستند و باید مراقب رفتار خود باشند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان دادگاه نیست و اگر کسی رد صلاحیت شود حکم اتهام علیه او صادر نمی شود، رد صلاحیت شدگان نه مجرمند و نه متهم، بلکه شورای نگهبان تنها اعلام می کند که فلان نامزد برای حضور در مجلس واجد شرایط قانونی شناخته نشده است و همان شخص نیز ممکن است در مناصب دیگر مفید باشد.

آیت الله کعبی گفت: امیدواریم حریم ها حفظ شود و با سلامت و با رقابت و با نشاط شاهد حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق های انتخابات باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات برخی از مدعیان خارج نشین اتاق فکر فتنه با پادشاه سعودی، گفت: برخی که چند صباحی نیز به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد در این کشور مسؤولیت داشتند، چهره خود را برملا کرده و در ضیافت پادشاه سعودی حاضر می شوند و کمک های میلیون دلاری برای کمک به فتنه به آنها داده می شود.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: همراهی اینها با آمریکا و انگلیس و دیگر دشمنان انقلاب و حتی با نوکران و عوامل آنها در منطقه نیز برملا شده و حضور آنها باعث نفرت و انزجار بیشتر ملت از پایگاه های دشمنان اسلام و معاندان نظام و افراد ذلیل می شود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات