۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۳۷۴
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

ارتقای فرهنگ دینی نیازمند تلاش همگانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در جمع مسؤولان استان زنجان تاکید کرد: مسؤولیت همه اعم روحانی و غیر روحانی باید ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم باشد.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، عصر روز گذشته در جمع مسؤولان استان زنجان طی شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نه تنها مسؤولیت ارتقای زندگی مردم را برعهده دارد، بلکه وظایف دینی مهمی نیز در جامعه اسلامی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر این که همگان در قبال وظایف دینی نظام مسؤولیم، خاطرنشان کرد: مسؤولیت همه اعم روحانی و غیر روحانی باید ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم باشد که البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام گام‌های مهمی در این راستا برداشته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ارتقا سطح فرهنگ دینی جامعه را مطلوب اما ناکافی دانست و گفت: باید موعظان و خطبا با فراهم آوردن تغذیه دینی مناسب و پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان از تاثیرات مخرب تبلیغات ضد دینی پیشگیری کنند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی نفود عرفان‌های ضاله در جامعه را نشان از توطئه چینی دشمنان برای انحراف در اعتقادات اصیل ملت ایران دانست و تصریح کرد: مبارزه با این عرفان‌های کاذب و فرقه های نوظهور ابتدا بر عهده روحانیت است، سپس مسؤولان بایستی زمینه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی در جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) است، افزود: امروز ایران اسلامی در دینداری تافته جدا بافته در جهان است به گونه ای که سایر کشورهای مسلمان از نظام اسلامی الگو می گیرند، بیداری اسلامی الهام گرفته از آرمان های اصیل شیعی ملت ایران است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان زنجان، نماز جمعه را منشاء وحدت و بصیرت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هم اکنون در 700 شهر کشور نماز جمعه برگزار می شود، که میلیون ها نمازگزار از خطبه های ائمه جمعه بهره مند می شوند، همه این ها در سایه نظام اسلامی محقق شده است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه زنجان سابقه درخشانی در پرورش نخبگان علمی و دینی داشته و دارد، گفت: عزاداری مردم حسینی و ولایی مردم زنجان در ایام محرم سرمشق مردم سایر استان های کشور شده است، این خطه از کشور همواره مهد پرورش علمای اعلام بوده چنانکه آیت‌الله شبیری به عنوان یکی از علمای بزرگ استان زنجان در حال حاضر در حوزه علمیه قم حضور داشته و در مقام مرجعیت از وجود وی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره از خدمات ارزشمند اندیشمندان دیار زنجان بهره مند بوده است، افزود: امروز بار دیگر نیازمند حضور و نقش آفرینی مردم این استان همگام با ملت ایران در انتخابات 12 اسفند هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات