۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۴۳۹
حجت الاسلام رسایی:

حرمت جامعه مدرسین باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه جریان انحرافی سایه جبهه پایداری را با تیر می زند، شایعه حمایت مالی محصولی از این تشکل سیاسی را رد کرد.
حجت الاسلام حميد رسايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی از نمایندگان مجلس و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، شنبه شب در دومین همایش این جبهه که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به سخنان عماد افروغ در رسانه ملی، گفت: بنده در مجلس به صدا و سیما اعتراض کردم و گفتم که نباید وضعیت به صورت یکطرفه باشد و تنها یک نفر حرف بزند و بعد همین آقا به ما می گوید کرکس فتنه.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به خانه نشینی احمدی نژاد، گفت: روز اول بنده و چند نفر از دوستان به منزل ایشان رفتیم، دو ساعت پشت در نشستیم، ایشان گفت حالم خوب نیست گفتیم اگر راهمان ندهی شب همین جا می خوابیم.

حجت الاسلام رسایی افزود: سه ساعت در منزل ایشان نشستیم و بحث های جدی کردیم، ایشان استدلال هایی داشت، حرف ما این بود که ما شما را به خاطر این چیزها نمی خواستیم و الا فرق شما با بقیه چیست.

وی بیان کرد: آقای احمدی نژاد تا روز یازدهم مقاومت خود را ادامه داد و این برای ما چیز کوچکی نیست و من گفته ام اگر آسفالت و برق و غیره ملاک باشد باید سراغ مرکل برویم.

حجت الاسلام رسایی افزود: من در این جلسه یک سی دی به آقای احمدی نژاد دادم و گفتم رسانه های خارجی برای تو کف می زنند و یهود و نصاری از شما راضی شده اند، البته فردای آن روز سرکار رفت و به میرتاج الدینی پیغام داد که من سرکار رفتم.

وی اضافه کرد: بعد ایشان در جلسه هیات دولت صحبت هایی در حمایت از ولایت انجام داد، اما آقای احمدی نژاد انتظار نداشته باشد که مثل قبل برای او روی مین برویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصل و فرع و عوض نشدن جای این دو، از اینکه برخی اصرار دارند مسائل فرعی را به مسائل اصلی کشور تبدیل کنند، انتقاد و تاکید کرد: ما اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم هم توی دهن فتنه گران و هم توی دهان منحرفان می زنیم.

حجت الاسلام رسایی اظهار داشت: هر کس در برابر ولایت فقیه خود را علم کند دشمن است و به همان نسبت باید هزینه بدهد.

حجت الاسلام رسایی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری در سال 89، گفت: متن سخنان حضرت آقا و صحبت های ما در هفته نامه 9دی چاپ شد، در آنجا ما ایراداتی و انتقاداتی را که از آقای لاریجانی و احمدی نژاد داشتیم مطرح کردیم.

وی افزود: حضرت آقا گفتند این متن را به من بدهید، بعد تاکید کردند که پایداری شما بر اصول به عنوان یک سنت حسنه در مجالس می ماند، حضرت آقا نکاتی داشتند یک نکته ما داشتیم که اعلام هم شد، گفتیم این قدر فراکسیون اصولگرایان مجلس بد عمل کرده است که ما می خواهیم جدا شویم. آنجا آقا فرمودند وحدت خود را حفظ کنید و اجازه ندهید این فراکسیون به هم بخورد؛ دو سال بعد برخی این را دست شان گرفته اند و دم از وحدت می زدند و اصلا چنین چیزی که گفته شده حضرت آقا به ما تاکید کرده اند که با جبهه متحد یکی شویم درست نیست.

این عضو جبهه پایداری در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره لیست این جبهه در قم، گفت: قطعا ما در قم نظر و لیست داریم، برخی صلاحیت ندارند، برخی صلاحیت بیشتری دارند، آقایان کارهایی که کرده اند باید هزینه آن را بپردازند، اگر کسی از این تریبون به نفع ولایت درست استفاده نکرد و گاهی به نعل و گاهی به میخ زد در صدا و سیما و در گفت و گوی ویژه خبری یک جور حرف زد باید هزینه بدهد و جبران کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت جامعه مدرسین از علی لاریجانی و برخی از تشکل های اصلاح طلب از جمله خانه کارگر قم، گفت: هیچ یک از آقایان اعضای جامعه مدرسین نظر دادن برخلاف این تشکل و نهاد برجسته حوزوی را دارای اشکال نمی دانند، البته باید توجه داشت که خانه کارگر با جامعه مدرسین قابل قیاس نیست و حرمت این گونه نهادهای برجسته باید حفظ شود و نباید نسبت به آنها بی احترامی صورت گیرد.

وی افزود: حضرت آیت الله مصباح یزدی یک دیدگاه هایی داشتند، آیت الله مهدوی با یک نگاه دیگر، هر یک بر اساس تکلیفی که احساس می کنند نظر مشورتی می دهند. من خدمت آقای مهدوی رسیدم، ایشان گفتند چرا نیامدید من گفتم برخی از آقایان مواضعی داشته اند و آنها را بیان کردم و گفتم فرض کنید من به عنوان مکلف یقین داریم که لباسم خونی است، حال عالم بزرگی بگوید جوهر و رنگ است من نمی توانم یقین خود را تغییر دهم.

حجت الاسلام رسایی شایعه رد صلاحیت خود را این گونه توضیح داد: من رد صلاحیت شدم اما در سایت ها نه در شورای نگهبان، این شایعه ای بود که روی آن کار کرده بودند و این کمترین تخریب راجع به ما بود اما به لطف خدا بنده و دوستان زندگی شفافی از نظر سیاسی و اقتصادی داریم.

مدیرکل اسبق ارشاد قم در پاسخ به این سؤال که آیا درست است که چند بار به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده اید، نیز تصریح کرد: بله این درست بود یک بار زمانی که مدیرکل ارشاد قم بودم و جعل اسناد صورت گرفته بود، پیگیری ما موجب شد که با همه فشارها بعد از دو سال فرد مورد نظر به یک سال و نیم زندان محکوم شد و البته سه سال بعد از آن این حکم اجرا نشد و همچنان نشریه مذکور چاپ می شود و بعد این فرد از ما شکایت کرد که اعمال نظرهایی شد و ما پیگیری کردیم و حق به ما داده شد.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: یک بار نیز بخاطر چاپ کاریکاتوری از آقای خاتمی که پیش از آن در رسانه های دیگری نیز به چاپ رسیده بود، ما به دادگاه ویژه رفتیم و قانونا نشریه 9دی نباید توقیف می شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی و با بیان اینکه حمایت مالی و پول دادن آقای محصولی به جبهه پایداری صحت ندارد و درست نیست، گفت: بنای جبهه پایداری براینکه خود را به مراکز قدرت و ثروت وابسته کند نیست.

وی افزود: همه می دانیم که جریان انحرافی سایه جبهه پایداری را با تیر می زند چون ما بدنه را جدا می کنیم. ما مسیر سوم تیر را با هدایت آیت الله مصباح طی می کنیم کسی که نیامد خودش مانده است. /924/پ201/گ
ارسال نظرات