۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۵۱۲
محتوای تبلیغ (27)؛

روش‌ها و گرایش‌های تفسیری قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ کتاب «روش ها و گرایش‌های تفسیری قرآن کریم» از سری کتاب‌های «مهارت افزایی تبلیغی» در سه فصل با هدف پیشبرد اهداف دینی و تجهیز مبلغان و ارتقای سطح مهارت های تبلیغی آنان منتشر شده است.
روش ها و گرايش هاي تفسير قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب « روش ها و گرایش های تفسیری قرآن کریم » از سری کتاب های «مهارت افزایی تبلیغی»، ویژه مبلغان باهدف پیشبرد اهداف دینی و تجهیز مبلغان و ارتقای سطح مهارت های تبلیغی آنان از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، این کتاب در سه فصل به کلیات، روش های تفسیر و گرایش های تفسیری پرداخته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «پژوهش حاضر با عنوان« روش ها و گرایش های تفسیر قرآن کریم» در پی ایجاد روحیه خود باوری برای آشنایی با روش تفسیر و تفسیرها و بهره برداری از آنها در تبلیغ است.

تبلیغ دین که رسالت اصلی هر مبلغ دینی به شمار می رود، نیازمند فهم قرآن کریم و تفاسیر قرآن است. مبلغ هر چه بیشتر اطلاعات و روحیه قرآنی داشته و با آن انس گرفته باشد، در تبلیغ خود موفق تر است؛‌ زیرا میان کلام خالق و مخلوق، تفاوت زیاد است و اثری که سوره ها و آیات قرآن بر جان ها می گذارد، با چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

بر این اساس مبلغان دینی همواره می کوشند تا در منبرها و کلاس های تبلیغی خود و در ارتباط فردی با مردم، کلام خود را با آرایه های نورانی و دل نشین قرآن بیارایند.

از این رو، به مطالعه تفسیر ها و یادداشت برداری از آنها برای استفاده در محیط تبلیغی می پردازند.

در این میان، برای استفاده بهینه از تفسیرها در پی شناخت روش ها و گرایش های مطلوب تفسیر با زبان روان و ساده هستند. پژوهش حاضر می کوشد با آشناسازی عملیاتی و کاربردی مبلغان با روش ها و گرایش های تفسیر قرآن، آنها را در فهم تفسیر ها و تشخیص روش ها و گرایش های تفسیر قرآن، آنها را در فهم تفسیرها و تشخیص روش مراجعه به منابع، متناسب با موضوع های مورد نظر یاری رساند و تبلیغ را به سمت قرآنی شدن هدایت کند».

گفتنی است، روانشناسی و مهارت های رفتاری غیر مستقیم، شیوه های معاشرت مبلغ با کودکان و نوجوانان،‌ شیوه های تبلیغ در احادیث، معرفی تفاسیر و سطح بندی آن، شیوه های تبلیغ در قرآن کریم، مهارت های برنامه ریزی، شیوه ها و فنون تبیین احادیث برای کودکان و نوجوانان، اصول و شیوه های استفاده از احادیث و معرفی منابع حدیثی و شیوه اردو داری، عنوان دیگر کتاب های این مجموعه ده جلدی است.

کتاب« روش ها و گرایش های تفسیری قرآن کریم »،‌ که از سوی«امین عظیمی»گردآوری شده است، در شمارگان 5000 نسخه، به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در پاییز 1390 برای دومین بار، منتشر شده است./919/ن601/ع

ارسال نظرات