۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۸۱۹
خطیب جمعه‌ کوت عبدالله اهواز:

نامزدهای انتخابات مواضع روشن و صادقانه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله بر ضرورت اتخاذ مواضع روشن، واقع بینانه و صادقانه از سوی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی اظهارداشت: نامزدهای انتخابات مجلس نهم باید در تبلیغات خود ارزش های نظام اسلامی را در نظر گرفته و از ایجاد دو گانگی بپرهیزند.

وی با تأکید بر ضرورت اتخاذ مواضع روشن و صادقانه از سوی نامزدهای انتخابات، اذعان داشت: در تبلیغات روشنگری و تبیین لازم است اما نباید از حد و مرز خود گذشته و به تخریب تبدیل شود، چرا که در این صورت سلامت فضای انتخاباتی مخدوش شده و زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم می کند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله تفاوت نظر میان نامزدهای انتخاباتی و احزاب شرکت کننده در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی را طبیعی و به نوعی سازنده خواند و گفت: تفاوت دیدگاه ها برای تنوع سلیقه ها لازم است اما این اختلاف نظرها نباید به نزاع تبدیل شود.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب کاندیدای اصلح به برخی ویژگیهای حائز اهمیت اشاره کرد و افزود: پایبندی به اسلام و آموزه های دینی، پیشینه مناسب، اعتقاد و التزام به نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی، عدم گرایش به جریان های انحرافی، آگاهی سیاسی و مردمی بودن از ویژگی هایی است که باید مورد توجه ملت شریف ایران در انتخاب نامزد مورد نظر خود باشد.

تلاش غرب و برخی کشورهای عربی در جهت تقویت رژیم صهیونیستی است

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث سوریه و مواضع ظالمانه کشورهای عربی و غرب علیه آن اشاره و خاطرنشان کرد: چرا مدعیان دروغین دموکراسی و نوکران آنها در کشورهای عربی درباره کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم بحرین عکس العملی نشان نمی دهند و به دنبال راه چاره ای نیستند؟ آیا جز این نیست که آنها حقوق بشر را به مراد خود تعریف کرده و تنها برای حفظ منافع خویش جلساتی را تشکیل می دهند؟!

امام جمعه موقت کوت عبدالله هجمه غرب و سران خیانتکار کشورهای عربی علیه سوریه را سیاستی در جهت تضعیف حزب الله لبنان و جنبش حماس دانست و افزود: دشمنان با تشکیل جلسات تصویب قطعنامه علیه سوریه از یک سو و تبلیغات شبکه های ماهواره ای از سوی دیگر، به دنبال تضعیف قوای منطقه و تقویت رژیم صهیونیستی هستند وگرنه انقلاب باید از بطن ملت باشد نه این که با عوامل و سلاح های آمریکا و عربستان که دشمنان حقیقی اسلام و مسلمانان هستند.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به 8 اسفند سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره و اذعان داشت: نظام آموزشی باید به گونه ای باشد که علی رغم آموزش با کیفیت، تعالیم و آموزه های الهی را نیز به همراه داشته باشد، از این رو از همه مسئولان و دستگاه های مرتبط خواستاریم که نسبت به امور تربیتی نوجوان و جوانان همیت بیشتری داشته باشند./9453/پ202/س
ارسال نظرات