۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۶۴۹

اسامی منتخبان مردم خوزستان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ عبدالله سامری از خرمشهر، سید راضی نوری از شوش، حجت الاسلام سید محمد سادات‌ابراهیمی از شوشتر، حبیب آغاجری از ماهشهر، هندیجان و امیدیه و عبدالله تمیمی از شادگان به عنوان نمایندگان مردم خوزستان در مجلس نهم انتخاب شدند.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرمانداران شهرستان های خوزستان طی مصاحبه های جداگانه از پیروزی عبدالله سامری از خرمشهر، سید راضی نوری از شوش، حجت الاسلام سید محمد سادات‌ابراهیمی از شوشتر، حبیب آغاجری از ماهشهر، هندیجان و امیدیه، در مجلس نهم خبر دادند.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر

عبدالله حسینی فرماندار خرمشهر با اعلام پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستان خرمشهر، گفت: عبدالله سامری با کسب 26 هزار رای موفق به کسب بیشترین آرای مأخوذه شد و به عنوان نماینده خرمشهر وارد ساختمان بهارستان شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین یونس محمدی با 14 هزار رأی، دوم و صالح سواریان با کسب بالغ بر 9 هزار رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.

سید راضی نوری از شوش راهی بهارستان شد

عبدالرضا سعیدی‌نیا فرماندار شوش، با بیان این که در سطح شهرستان شوش سید راضی نوری با رای قاطع 65 هزار رای به مجلس راه یافت، بیان داشت: آقای نوری با رای 67 درصدی در سطح شهرستان راهی مجلس شد.

وی پیرامون شرایط انتخابات در این شهرستان، ابراز داشت: سید جاسم ساعدی نماینده کنونی شهرستان شوش در این انتخابات با 32 هزار رای نفر دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شوش شد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: مشارکت مردم در انتخابات در این شهرستان حاکی از حضور نزدیک به 70 درصد است.

حبیب آغاجری از چهار شهر استان وارد مجلس شد

منوچهر حیاتی فرماندار ماهشهر از جمع آوری 154 هزار و 934 رای از کل صندوق‌های موجود در شهر‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خبر داد و گفت: از این تعداد 143 هزار و 97 برگ رای به صورت صحیح تکمیل شده بود.

وی با بیان این که حبیب آغاجری با کسب 43 هزار و 102 رای، معادل 30 درصد آراء به عنوان نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه راهی مجلس نهم شد، گفت: پس از وی محمد آغاجری با 26 هزار و 311 رای، شمس‌الله جشنی با 25 هزار و 154 رای و علی دژمان با 18 هزار و 750 رای در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر

حیدر نجفی فرماندار شوشتر، با بیان این که میزان مشارکت شهروندان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 5/78 درصد است، افزود: حجت الاسلام سید محمد سادات‌ابراهیمی، با کسب 43 هزار و 536 رای معادل 36 درصد کل آراء به عنوان نماینده مردم شهرستان شوشتر و گتوند در مجلس نهم انتخاب شد.

وی ادامه داد: سهراب گیلانی با کسب 32 هزار و 624 رای، علی بنی‌عگبه با کسب 22 هزار و 301 رای، محمدحسین رجبی با کسب 12 هزار و 253 رای، جعفر طالبی با کسب 3 هزار و 689 رای، غلامرضا شیرالی با کسب 2 هزار و 732 رای، پوران منجزی 2 هزار و 499 رای و "علیرضا قنبری با 2 هزار 24 رای در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان

سعید فیوضی فرماندار شادگان، با بیان این که عبدالله تمیمی با کسب 22 هزار رأی رده نخست را به دست آورد و به عنوان نماینده مردم شادگان وارد مجلس شورای اسلامی شد، اضافه کرد: همچنین هاشم خنفری پورجعفری با 21 هزار رأی و با اختلافی نزدیک دوم شد.

این مقام مسؤول عنوان داشت: حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده فعلی این شهرستان با کسب 18 هزار رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتخابات دزفول به دور دوم کشیده شد

بر اساس آمار نهایی به دست آمده از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری دزفول، از مجموع 151 هزار و 454 رای ماخوذه قابل قبول، محمدعلی قاسمی با ۳۶ هزار و ۳۱۵ رای در جایگاه نخست و عباس پاپی‌زاده پالنگان با ۳۳ هزار و ۱۵۸ رای در جایگاه دوم قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، رقابت در شهرستان دزفول به دور دوم میان این دو نامزد کشیده شد.

یادآور می شود، عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز اعلام کرد: تا ساعاتی دیگر نمایندگان مردم اهواز نیز مشخص خواهند شد.

گفتنی است، شهرستان های دیگر در حال شمارش آرای است که تا ساعاتی دیگر نماینگان قطعی این شهرستان ها را اعلام خواهد کرد./9463/پ202/س
ارسال نظرات