۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۸۵۵
احمدی‌نژاد:

ملت ایران در عرصه‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز پیشگام جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور گفت: خداوند این فرصت را به ملت ایران داده است تا در عرصه های بزرگ و سرنوشت ساز الگو و پیشگام جامعه بشری باشد.
نشست خبري رييس جمهور با رسانه هاي داخلي و خارجي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران امروز در مراسم افتتاح همزمان چندین پروژه عمرانی، صنعتی و پزشکی استان گیلان اظهار داشت: در جهان امروز برای همه این یک اصل روشن است که پیام، اندیشه و اعتقادات ملت ایران، همان پیام گم شده ای است که بشریت هزاران سال به دنبال آن بوده و این پیام، برگرفته از اندیشه پیامبر و آل پیامبر (ص) است که به دنبال توحید، عدالت و کمال برای انسان بوده اند.

رییس جمهور با تاکید بر این که ملتی که برای جهان پیام نداشته باشد، خود نمی تواند حیات داشته باشد، افزود: ملتی که به دنبال اصلاح جهان نباشد، نمی تواند خود را اصلاح کند، از این رو ملت ها باید در برابر ظلم مستکبران بایستند و آنها را برچینند تا جهان اصلاح شود و ملت ها بتوانند در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه حیات دهند.

وی در ادامه ساختن ایران را مستلزم همکاری، کار و تلاش دانست و گفت: ساختن ایران، قدم به قدم و تدریجی است، دست های پلید فراوانی از گذشته کنار هم تنیده شده است، تا ایران ساخته نشود، اما باید خون دل خورد و سختی ها را تحمل کرد.

رییس جمهور با بیان این که امروز دولت و ملتی نیست که در برابر صنعت و علم غربی ها بایستد، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای زورگو و استکباری در علم و صنعت از ملت های غیراستکباری جلوتر هستند که باید این معادله تغییر کند و تنها ملتی که می تواند معادله فعلی را اصلاح کند، ملت ایران است و این مدعا هزاران دلیل دارد که از جمله آنها تاریخ پر افتخار این ملت و عشق، محبت، همبستگی و ظرفیت هایی است که در ملت ایران موج می زند.

وی با اشاره به این که از انسان چیزی جز نیکی و خدمت به مردم باقی نمی ماند، اظهار داشت: آن چیزی برای انسان ماندگار می شود که برای تعالی جامعه، رفع مشکل دیگران و آبادانی کشور و برافراشتن پرچم توحید، عدالت و عزت کشور صرف شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقدامات بسیار خوبی در جهت رشد و اعتلای روزافزون کشور در حال انجام است، در خصوص پیشرفت و توسعه استان گیلان، گفت: علی رغم اینکه در دوره ای به دلیل برخی اعمال نظرهای غیرکارشناسانه، وقفه ای در مسیر رشد و پیشرفت استان های شمالی کشور اتفاق افتاد و سال ها با این تصور که صنعت و کشاورزی در نقطه مقابل هم قرار دارند، استان گیلان از مسیر آبادانی عقب ماند، اما با همت و اراده مستحکم مردم و مسئولان و حمایت دولت قطعاً شاهد پیشرفت بیش از پیش این استان خواهیم بود.

احمدی نژاد اظهار داشت: استان گیلان دیار اندیشه های بلند، دستان پربرکت و قلب های مهربان است و مردم این استان همه وجودشان سرشار از برکت و فایده برای ملت ایران و به طبع آن برای جامعه بشری است.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم استان گیلان در طول تاریخ همواره پرچمدار ایمان ناب، توحید، عدالت و عشق به ارزش های الهی و پیامبر و آل پیامبر (ص) بوده اند، گفت: مردم این استان در طول سالیان گذشته در دامان خود مجاهدان، عالمان و بزرگان فراوانی را تربیت کردند و امروز همچنان انسان هایی والا تربیت کرده و به جامعه بشری تقدیم می کنند.

وی با بیان اینکه امروز خدمات ارزشمندی در سطح استان گیلان به بهره برداری رسیده و در خدمت مردم استان قرار گرفته است، پروژه تکمیل آزادراه قزوین، رشت را کاری مهم و بزرگ برشمرد و گفت: امروز خوشبختانه عملیات اجرایی حدود 11 کیلومتر از این آزادراه در رودبار که گلوگاهی سخت برای مواقعی که تردد در این محور بسیار سنگین می شود، آغاز شد، که هزینه پیش بینی شده انجام این پروژه، حدود 310 میلیارد تومان است. و ما امیدوارم هر چه زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد.

رییس جمهور پروژه احداث راه آهن را دیگر پروژه ای عنوان کرد که مردم گیلان سال ها منتظر اجرای آن بوده اند و گفت: عملیات احداث این پروژه در جبهه های مختلف با احداث پل ها و تونل های بزرگ در حال انجام است و یقینا با بهره برداری از آن یکی از زیباترین مسیرهای خط آهن کشور و جهان به بهره برداری خواهد رسید.

‌احمدی نژاد همچنین اظهار امیدواری کرد، تا این پروژه هر چه زودتر به نتیجه رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد و ادامه این خط تا آستارا نیز هر چه سریعتر تکمیل شود.

رییس جمهور با اشاره به رونمایی از داروی ضد سرطان با بیان اینکه انسان تا زمانی که عدالت حاکم شده و عدالت گستر حقیقی بیاید تا همگان در سلامت کامل باشند، نیازمند تلاش در عرصه تولید دارو و مقابله با بیماری است، گفت: باید در عرصه کشف و ساخت داروها بخصوص داروهایی که برای بیماری های پیچیده به آنها نیاز هست، تلاش کنیم چرا که بسیاری از این بیماری ها به خاطر نوع زندگی و نوع رفتار جامعه بشری، به سرعت در حال گسترش است.

‌احمدی نژاد تصریح کرد: امروز صهیونیست ها عرصه های بزرگ دنیا از جمله نظام بانکی، اقتصادی و مراکز اصلی سیاست را در اختیار داشته و با استفاده از آنها قدرت را در دنیا به دست گرفته و دست به تخریب فرهنگ ها می زنند. صهیونیست ها به ویژه در عرصه دارو و درمان، دنیا را تحت سیطره قرار داده و داروهای مختلف را به صورت انحصاری و محدود در اختیار خود نگه داشته اند تا به واسطه آنها ثروت، حیثیت، سلامت و جان ملت ها را چپاول و غارت کنند.

رییس جمهور اضافه کرد: صهیونیست ها امروز به وسیله دارو اقدام به تحریم سیاسی ملت ها کرده و دارو را با تحریم سیاسی به کشورها می فروشند و هرگز فرمول و فناوری تولید دارو را در اختیار هیچ کشوری قرار نخواهند داد.

‌احمدی نژاد خاطر نشان کرد: ورود به عرصه تولید دارو نیازمند خودباوری، شجاعت و پشتوانه علمی بسیار بالااست که خوشبختانه امروز دانشمندان و متخصصان کشور با همت و دلسوزی در این مسیر در حال تلاش هستند و اکنون به صورت ماهانه شاهد رونمایی از داروهای جدید، پیشرفته و موثر که در داخل کشور تولید می شوند، هستیم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به افتتاح 13 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان گیلان، مسکن را دارای اهمیت فوق العاده ای دانست و اظهار داشت: مسکن، مرکز تربیت انسان های متعالی و محل استحکام خانواده، محبت، عشق و صمیمیت است.

‌احمدی نژاد ضمن ابراز خرسندی از اینکه بیش از 90 هزار مسکن در سطح استان گیلان در حال ساخت است، گفت: امیدوارم با بهره برداری از 17 هزار واحد مسکونی دیگر در ماه های آینده که در مرکز استان در حال ساخت است، بخشی از نیازهای استان گیلان در حوزه مسکن برطرف شده و به شرایط متعادلی برسیم که مردم این استان به لحاظ مسکن دچار دغدغه نباشند.

رییس جمهور یکی دیگر از طرح های مهم در استان گیلان را گاز رسانی به روستای تنیان دانست که نشان دهنده جهت گیری های خدمتگزاران ملت در رسیدگی به نقاط مختلف کشور است و افزود: بخش مهمی از خدمات دولت باید متوجه روستاها باشد چرا که اگر روستاها آباد باشند، شهرها آباد خواهند ماند و اگر امید به زندگی، نشاط و دلگرمی در روستاها باشد، شهرها نیز پویا و با نشاط خواهند بود.

احمدی نژاد اظهار داشت: عقبه اقتصاد، بافت اجتماعی و استحکام یک کشور به کسانی بر می گردد که در زمین های کشاورزی مشغول تولید، خدمت و آبادانی هستند و مرکز آنها روستاهای کشور است.

رییس جمهور با بیان این که در سال 84 طبق آمار 247 روستا در استان گیلان از نعمت گاز برخوردار بودند که این میزان اکنون به 927 روستا رسیده و این در حالی است که حدود 2 هزار و 600 روستا در استان گیلان وجود دارد، تاکید کرد: باید با همت و اراده و با یک یا علی تلاش کنیم تا همه روستاهای استان گیلان از نعمت گاز برخوردار شوند./950/پ201/س
ارسال نظرات