۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۴۸۸۳
امام جمعه زنجان:

انس با قرآن، جامعه اسلامی را بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: ایران اسلامی باید در سایه آموزه های قرآنی و ترویج مبانی الهی صفا و معنویت پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، عصر امروز در جمع اساتید و قرآن‌آموزان موسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت استان زنجان خواستار توجه بیش از پیش به ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی در جامعه شد.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و جامعه با تمسک به این نور الهی از انحرافات به دور خواهد بود، خاطرنشان کرد: رستگاری حقیقی جامعه اسلامی تنها در سایه عمل به آموزه های قرآنی محقق خواهد شد، ایران اسلامی باید در سایه آموزه های قرآنی و ترویج مبانی الهی صفا و معنویت پیدا کند.

امام جمعه زنجان با بیان این که تمسک به قرآن کشور را از فتنه‌های دشمنان مصون می دارد، ادامه داد: انسان وقتی در ظلمت و تاریکی قرار می‌گیرد، ارزش نور و روشنی را درک می‌کند، با وجود قرآن به عنوان نور کامل، دیگر نیازی به دیگر مکاتب وارداتی و غیرالهی نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر این که انس با قرآن، جامعه اسلامی را بیمه می کند، افزود: اگر آموزه های قرآنی در جامعه مهجور بماند، بسیاری از انحرافات و معاصی و به عبارت بهتر ظلمت های بشری در جوامع ظاهر می شود.

وی با بیان این که درک مفاهیم و عمل به آموزه های قرآنی به اندازه قرائت زیبای آن دارای اهمیت است، تصریح کرد: قرآن پرتویی از نور الهی است که اگر بر دلی بتابد آن را صفا و موجب تعالی روح می‌شود، از این رو همه جوانان باید دل خود را با نور قرآن منور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت انس مردم با آیات نورانی قرآن کریم گفت: عمل به آموزه های قرآنی ترویج معروفات و کاهش منکرات اجتماعی را در پی دارد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت حداکثری مردم استان زنجان در نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مردم با بصیرت بالا و ولایت‌مداری خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام راحل پای صندوق‌های رای حاضر شدند و سیلی محکمی به صورت دشمنان زدند./935/
ارسال نظرات