۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۰۲۲

کتاب «امام خمینی اصالت و تجددگرایی» در بیروت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «امام خمینی(ره)؛ اصالت و تجددگرایی»، آخرین اثر معاون دبیرکل حزب الله لبنان از سوی انتشارات «دارالمحجة البیضاء» بیروت منتشر شد.
شيخ نعيم قاسم رونمايي از کتاب «امام خميني؛ اصالت و تجددگرايي» رونمايي از کتاب «امام خميني؛ اصالت و تجددگرايي» رونمايي از کتاب «امام خميني؛ اصالت و تجددگرايي» کتاب «امام خميني؛ اصالت و تجددگرايي»
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «امام خمینی(ره)؛ اصالت و تجددگرایی»، آخرین اثر حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان از سوی انتشارات «دارالمحجة البیضاء» بیروت در 408 صفحه منتشر شد.

شیخ نعیم قاسم در این کتاب با توجه به سخنان و موضع گیری های امام خمینی(ره) به تبیین اصالت و تجدد در رویکرد و خط مشی ایشان می پردازد و با پرهیز از مکررگویی، راهکارهایی برای درک بهتر اندیشه امام خمینی به همراه نمونه هایی برای موضع گیری های مختلف ایشان، ارائه می دهد.

وی در این اثر خود با تلاش برای ارائه خوانش جدیدی از افکار امام خمینی، برخی از رخدادهای برجسته در حرکت امام و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان پشتوانه ای تاریخی و مستند برای تفسیر درست اندیشه های بنیادین امام خمینی در برابر دیدگان خوانندگان، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه قرار می دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این کتاب به موضوع های مهمی همچون ولایت فقیه، جایگاه زنان و جوانان، فلسطین، حج و برائت از مشرکان و استکبار و مستضعفان می پردازد.

از سوی دیگر، مراسم رونمایی از این کتاب با حضور شیخ نعیم قاسم، نویسنده کتاب و با حضور و سخنرانی غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت و کریم بقرادونی، رییس پیشین حزب مسیحی کتائب، سه شنبه شب در سالن «الساحه» بیروت، برگزار شد.

غضنفر رکن آبادی در این مراسم با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هنگامی که جهان لبریز از ظلم و جور بود و هنگامی که از ارزش های انسان ساز، عزت و کرامت خبری نبود، مردم ایران با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و با پشتوانه ایمان و تکیه بر شیوه پیامبران و ارزش های بلندمرتبه آنها، علیه طاغوت زمانه یعنی محمد رضا شاه، سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قیام کردند.

وی همچنین با تمجید از شرح بلند و مفید شیخ نعیم قاسم درباره شخصیت عظیم امام خمینی(ره)، تاکید کرد: نویسنده در این کتاب با شرح بیانات و مواضع امام خمینی(ره) در طول انقلاب اسلامی و پیروی ایشان از اسلام ناب محمدی و با سیر در دریای بی کران وجودی ایشان به ساحل دریای جهاد، پیروزی و عزت رسیده است.

سفیر کشورمان در بیروت با اشاره به اهمیت کتاب شیخ نعیم قاسم، افزود: این کتاب در تایید راه فکری و شخصیت عظیمی نگاشته شده که عزت و عظمت را برای اسلام به ارمغان آورده و پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز درآورد و مردم ایران را از یوغ اسارت بیگانگان آزاد و روح اعتماد به نفس و اراده را در آنها تقویت کرد.

وی در این مراسم که با حضور شمار زیادی از اندیشمندان، چهره های دانشجویی، نویسندگان و مقام های سیاسی لبنان برگزار شد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شعار استقلال و آزادی را در سراسر جهان برافراشت و نور امید را در دل ملت های مظلوم جهان روشن کرد و با انقلاب خود، راه پیامبران و حضرت محمد(ص) را با هدف احیای اسلام ادامه داد.

غضنفر رکن آبادی افزود: کتاب «امام خمینی(ره)؛ اصالت و تجددگرایی» سندی برای تمامی کسانی است که راه امام خمینی را پیموده اند و تاریخ پرحماسه مقاومت و پیروزی عظیم آن علیه رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی را درک کرده اند؛ افرادی که به درک کامل از عظمت پیروزی الهی مقاومت در سال 2006 میلادی به عنوان یگانه الگوی جهانی کسب آزادی و استقلال رسیده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این مراسم ضمن تجلیل از قهرمانان مقاومت و شهدای آن از شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به خاطر پیمودن راه جهاد فکری و تقویت فرهنگ مقاومت تجلیل کرد.

گفتنی است که شیخ نعیم قاسم از نویسندگان پرکار لبنان شمرده می شود و تاکنون آثار برجسته از جمله شرح رساله حقوق امام زین العابدین(ع) در هفت جلد؛ راه خداوند؛ حزب الله، رویکرد، تجربه و آینده؛ عاشورا، یاری و زندگی؛ مهدی نجات دهنده؛ جوانی شعله ای سوزان یا روشنی بخش؛ قرآن، ساختار هدایت و غیره را روانه بازار نشر کرده است./981/ب901/گ
ارسال نظرات