۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۱۳۳
امام جمعه زنجان:

مقابله با تهاجم فرهنگی مهم‌ترین هدف کانون‌های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی مهم‌ترین هدف کانون های مساجد است باید در این راستا تلاش کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان اظهار داشت: حوزه فرهنگ از ظرفیت بسیار بالایی برای انجام و اجرای برنامه های مختلف دارد.

وی با اشاره به اهمیت زیر ساخت‌های فرهنگی و فکری تاکید کرد: در صورتی که زیرساخت‌های فکری انسان به خوبی پی‌ریزی شود، انسان نیرومند و آزاده پا به عرصه وجود گذاشته و افراد آن جامعه به سوی تعالی و تکامل حرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اضافه کرد: در چنین جامعه متعالی هیچ یک از تهدیدات و تهاجمات نرم دشمنان راه به جایی نخواهند برد و با شکست مواجه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این که زیرساخت فکری نخستین محور آموزشی انبیا نیز بوده است عنوان کرد: در آیات قرآن کریم نیز بیش از 4 هزار آیه در خصوص مبدأ و معاد که هدف آن ارتقاء سطح فکری و اندیشه انسان‌ها بوده اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، اصحاب رسانه، مطبوعات، فرهنگیان و هنرمندان را دارای تاثیر بالایی در مقابله با تهاجمات نرم دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای احداث ساختمان فرهنگی و فکری جامعه، این اقشار وارد عرصه شده و با مهندسی فرهنگی سدی مستحکم در برابر دشمنان ایجاد کنند.

وی حاکمیت را نشانه مدنیت یک جامعه عنوان کرد و گفت: فرهنگ غنی ایران با سابقه هشت هزار ساله خود با پذیرش اسلام به سوی تعالی حرکت و به فرهنگ بی بدیل در جهان تبدیل شد.

همچنین، مرتضی مقدمی سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد زنجان، با ارائه گزارشی از عملکرد این کانون‌ها اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان دارای 14 باب کانون‌ تخصصی است.

وی افزود:40 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد زنجان مشغول به فعالیت هستند. مقدمی با بیان این که در حال حاضر 197 کانون مساجد در استان زنجان وجود دارد اظهار داشت: در این کانون‌ها 17 هزار نفر فعالیت می‌کنند.

مقدمی از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن 25 نفر از کتابداران مساجد استان در سال جاری خبر داد و به برنامه ‌های برگزار شده از سوی کانون‌های فرهنگی مساجد در سال جاری اشاره کرد.

سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد زنجان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، برگزاری دوره مهارت‎های بیان تفسیر و دوره‌های آموزشی گوناگون برای اعضای کانون مساجد را از مهم‌ترین برنامه‎های این نهاد در سطح استان عنوان کرد./935/پ202/پ202/س
ارسال نظرات