۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۱۶۱

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، از آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه برادران هم‌زمان با سراسر کشور در زنجان خبر داد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه


حجت‌الاسلام امیر اسلامی، مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، اظهار داشت: این ثبت‌نام طی دو دوره بلندمدت و پنج‌ساله با عنوان «سفیران هدایت» انجام خواهد شد.

وی حداقل مدرک مورد نیاز برای دوره‌های بلندمدت را سوم راهنمایی و حدآکثر سن داوطلبان را 18 سال اعلام کرد.

مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با تاکید بر اینکه داشتن مدرک دیپلم برای دوره سفیران هدایت ضروری است خاطر نشان کرد: شرط حضور برای این داوطلبان 25 سال تمام است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام متقاضیان این دوره ها یادآور شد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره‌ها به سایت howzeh-qom.com مراجعه و ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام اسلامی در ادامه با بیان این‌که ثبت‌نام حوزه علمیه برادران از 15 اسفند‌ماه 90 آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت, افزود: آزمون ورودی روز 15 اردیبهشت 91، ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: افرادی که حداقل حافظ یک ششم قرآن‌کریم بوده و بر نهج‌البلاغه تسلط کامل دارند از امتیازات ویژه برخوردار خواهند بود.

انقلاب اسلامی ایران تکرار شدنی نیست

میکاییل جمالپور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در همایش یک روزه سازمان های مردم نهاد استان افزود: انقلاب اسلامی ایران نه تنها ماهیت داخلی و منطقه ای دارد، بلکه از ماهیت جهانی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه انقلاب صدای بلند فطرت آدمیان و امام خمینی (ره) پیام رسان همه آرمان های بشری در دو قرن اخیر است، گفت: حضور پرشور زنان در انقلاب 57 و در دوران جنگ تحمیلی رمز پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی است.

جمالپور با اشاره به اینکه این انقلاب مختص مردم ایران نیست و انقلاب مسلمانان جهان است، گفت: ولی فقیه رهبر و ولی همه مسلمانان جهان می باشد.

سیر مطالعاتی کتاب‌های استاد مطهری

جلسات منظم هفتگی سیر مطالعاتی با موضوع بررسی کتاب‌های استاد شهید مطهری (ره) در قالب گروه بصیرت به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود و بحث آزاد به صورت سیمنار دانشجویی با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

تهیه کتاب برای اعضا به صورت رایگان، شرکت اعضا در جلسات دیدار با اساتید استانی و کشوری، جلسات مباحث آزاد در طول سیر مطالعاتی و شرکت در اردوهای فرهنگی زیارتی از جمله مشهد مقدس و قم از جمله برنامه های این طرح عنوان شده است.

گفتنی است، دانشجویان علاقمند می‌توانند برای ثبت نام به دفتر نهاد رهبری این دانشگاه مراجعه کنند.

دانشجویان پیام نور اردبیل عازم مشهدالشهدای ایران شدند

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در مراسم بدرقه اولین کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل اظهار داشت: این کاروان ویژه تعطیلات نوروزی است که در مدت پنج روز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند.

ولی‌الله خوش‌طینت خاطرنشان کرد: در این سفر معنوی دانشجویان از مناطق عملیاتی شلمچه، طلائیه، دوکوهه، دهلاویه، فکه و ... بازدید کرده و با ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا می‌شوند.

وی گفت: امسال دانشجویان دانشگاه پیام نور در قالب دو کاروان با هشت اتوبوس به این مناطق عزیمت کرده و از مناطق عملیاتی پرافتخار دوران دفاع مقدس و عظمت شهدا و ایثارگران آشنایی پیدا می‌کنند.

این مسئول تعداد دانشجویان اعزامی را 350 نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان روز 24 اسفندماه به اردبیل بازمی‌گردند و کاروانی دیگر نیز اواخر اسفند به این مناطق اعزام خواهند شد./935/پ201/س

ارسال نظرات