۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۲۶۵
راهیان نور(14)؛

برگزاری مراسم آغاز سال نو در یادمان مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه تحویل سال نو کاروان‌های راهیان نور، با حال و هوای نوروز در دفاع مقدس در یادمان «عملیات کربلای 4» برگزار می شود.
کاروان راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه برنامه تحویل سال نو کاروان‌های راهیان نور، با حال و هوای نوروز در دفاع مقدس در یادمان «عملیات کربلای 4» برگزار می شود.

این مراسم صبح روز سه شنبه اول فروردین برگزار می‌شود، علاوه بر فضاسازی منطقه عملیاتی کربلای 4، تزئینات مفهومی ویژه همچون چیدن سفره هفت سین جنگی، قرائت دسته جمعی دعای تحویل سال از برنامه های این مراسم در یادمان کربلای چهار خواهد بود.

بنابراین گزارش با اعلام مسؤولان کربلا 4، جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) روایتگر پیام کربلا نیز، روز نهم فروردین ماه در این یادمان برگزار خواهد شد.

گفتنی است عملیات کربلای چهار، در چهار محور اصلی شلمچه، ابوالخصیب، منطقه مقابل جزیره ام الرصاص و جزیره مینو انجام شد.

شایان ذکر است این چهار منطقه از نظر مانور آتش و عقبه و پشتیبانی به یکدیگر وابستگی داشتند و از این رو، هر کدام به یک قرارگاه سپرده شد، یادمان «عملیات کربلای 4» در جنوب غرب خرمشهر و مقابل جزیره ام الرصاص قرار دارد که در زمان عملیات مسؤولیت آن با قرارگاه کربلا بود.

بازدید ورزشکاران و پیشکسوتان از یادمان شهدای هویزه

جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدل‌آوران ورزشی کشور و همچنین تعدادی از ورزشکاران اعزامی به المپیک 2012 لندن از روز گذشته در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا کرده و با شهدای 8 سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

براساس این گزارش در نخستین روز، ورزشکاران از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و ابتدا از منطقه طلائیه بازدید کردند و صارمی راوی دفاع مقدس و یکی از همرزمان شهید باکری خاطراتی را از عملیات طلائیه به ورزشکاران ارائه کرد و سپس بعد از ظهر همان روز ورزشکاران از یادمان هویزه که به کربلای هویزه معروف است دیدن کردند و به سخنان راوی دفاع مقدس گوش دادند.

بنابراین گزارش در دومین روز از سفر ورزشکاران به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در حال حاضر قهرمانان عازم منطقه اروندکنار هستند و بعد از ظهر امروز نیز از مناطق عملیاتی شلمچه بازدید خواهند کرد.

گفتنی است حمید عابدی، رییس سازمان بسیج ورزشکاران به همراه اعضای تیم‌های ملی تکواندو، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، تیروکمان در این سفر ورزشکاران را همراهی می‌کنند و یوسف کرمی ملی‌پوش تکواندو نیز در این سفر معنوی حضور دارد.

شهدا با خون خود کشور را در برابر دشمن مقاوم ساختند

حمید عابدی رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، در جمع ورزشکاران و مدال‌آوران کشور که هم اکنون در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور دارند اظهار داشت: جمعی از ورزشکاران مدال‌آور تیم‌های ملی والیبال، کاراته، ووشو، تکواندو، جودو، دوچرخه‌سواری برای تجدید میثاق با شهدای 8 سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند، امیدوارم که این حضور برای تمام فدراسیون‌های ورزشی الگو شود.

وی خاطرنشان کرد: از متولیان و دست‌اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی می‌خواهم تا توجه ویژه‌ای به اعزام ورزشکاران به اردوی راهیان نور نشان دهند؛ اوقات فراغت ورزشکاران باید با برنامه‌های هدف‌دار پر شوند که یکی از این برنامه‌ها می‌تواند اعزام نوجوانان و جوانان ورزشکار به مناطق عملیاتی 8 دفاع مقدس باشد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان این که ورزشکاران باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند، تصریح کرد: تجدید میثاق ورزشکاران با شهدا و عمل به پیام‌های آن‌ها، می‌تواند در عزت و افتخار بیشتر ورزشکاران در میادین بین‌المللی تأثیر بسزایی داشته باشد.

عابدی شهدا را ادامه دهند راه حق دانست و گفت: شهیدان با خون خود کشور را از هر آلایشی پاک و در برابر استکبار جهانی و دشمنان مقتدر ساختند./9458/د102/س
ارسال نظرات