۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۳۴۶
مدیر کل نظارت و بازرسی کانون های مساجد:

کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی توسعه می یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل نظارت، بازرسی و ارزشیابی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: ارتقای کمی و کیفی کانون های روستایی از اولویت های اصلی ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی حسینی خراسانی، مدیر کل نظارت، بازرسی و ارزشیابی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در فرهنگسرای امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیش از 2 میلیون جوان مسجدی و نخبه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعالیت می کند، تصریح کرد: این در حالی است که در سال 84 تنها دو هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کل کشور وجود داشت.

حجت الاسلام حسینی خراسانی به برنامه های ستاد در سال آینده اشاره کرد ادامه داد: برگزاری جشنواره سرود روستایی با موضوع امام رضا(ع) و برپایی نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از مهم ترین برنامه های ستاد عالی در سال آینده است.

وی با بیان این که 64 درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور روستایی هستند، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کمی و کیفی کانون های روستایی و عشایری کنگره نخبگان روستایی و عشایری در سال 91 برگزار می شود.

مدیر کل نظارت، بازرسی و ارزشیابی ستاد عالی کانون های مساجد کشور اعضای کانون های مساجد را سربازان جنگ نرم علیه دشمن عنوان کرد و افزود: با توجه به عصر تکنولوژی اعضای کانون های مساجد باید با استفاده از این تکنولوژی ها اسلام را به تمام جهان نشر دهند.

وی استراتژی اصلی کانون های مساجد را مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و ابراز داشت: پیوست هر کار هنری باید مسجد باشد چرا که طبق فرموده امام خمینی (ره) مسجد محل اداره امور کشور و مملکت است.

حجت الاسلام خراسانی به جایگاه و اهمیت ویژه مساجد اشاره کرد و ادامه داد: مسجد در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و این مکان مقدس پایگاه اصلی همه معصومین (ع) بوده است.

همچنین مرتضی مقدمی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان، با ارائه گزارش عملکرد این دبیرخانه اظهار داشت: 80 باب کانون فرهنگی و هنری استان زنجان در طرح ریشه کنی بیسوادی قرآنی حضور داشتند.

وی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، خاطر نشان کرد: در سال 90 شاهد رشد خوبی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی بودیم.

مقدمی به برنامه های اجرا شده در دبیرخانه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره نرم افزاری اصول عقاید در بین 5 استان شمالغرب کشور، برگزاری جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان و برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان منطقه انگوران از جمله این برنامه ها بودند.

وی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پلی بین فرهنگ و مذهب یاد کرد و افزود: ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن راه اندازی شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر و نقش حساس و ظریف آن افزود: کار فرهنگ کار دل است و اگر از دل برآید موجب پرورش روح و روان انسان می شود.

وی اضافه کرد: نقشی که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه بر عهده دارند هیچ کدام از جبهه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نمی تواند انجام دهد.

مقدمی در پایان انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی برشمرد و گفت: هنر امام راحل این بود که در ابتدا عقل ها را قانع و سپس قلب ها را تسخیر کند که این حرکت امام نشات گرفته از قیام عاشورای امام حسین(ع) بود.

گفتنی است، درپایان این همایش از 44 عضو فعال کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان تجلیل شد./935/پ202/س
ارسال نظرات