۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۴۵۴

دیدار دبیرکل حزب الله لبنان با اعضای حماس

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با اعضای حماس به بررسی آخرین تحولات سوریه و غزه و اوضاع جهان عرب و روابط دوجانبه گروه های اسلامی پرداخت.
سيد حسن نصر الله؛ دبير کل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز چهارشنبه خود از دیدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با شماری از اعضای جنبش حماس به ریاست موسی ابومرزوق، نایب رییس دفتر سیاسی این جنبش خبر داد و گفت: در این دیدار آخرین تحولات سوریه و غزه و اوضاع کنونی کشورهای عربی و ارتباط حزب الله با اخوان المسلمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان و اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این دیدار با توجه به تحولات کشورهای عربی و افزایش تلاش های غرب در تنگ تر کردن عرصه بر جنبش های اسلامی بر ایجاد طرح مشترک با هدف رسیدگی به مسایل پیرامون سوریه و روابط با اخوان المسلمین به توافق رسیدند.

در این دیدار دبیرکل حزب الله لبنان، اعضای جنبش حماس را نسبت به نظر مقامات سوریه در مورد حل بحران داخلی این کشور و ضرورت ایجاد راهکار سیاسی برای پایان دادن بحران و مشارکت مخالفان ملی سوریه در جریانات سیاسی، مطلع نمود.

دو طرف همچنین در این دیدار با اشاره به روند اصلاحات در سوریه از ابتکار عمل جدی روسیه، در حل بحران سوریه و نیز حمایت ایران و چین از فراهم کردن راهکار سیاسی از طریق ایجاد گفت و گو با سایر گروه های سوری تاکید شد.

روزنامه السفیر با اشاره به روابط عربی – ایرانی، نوشت: در این دیدار همچنین با پر اهمیت خواندن گسترش همکاری های دوجانبه با هدف بهبود روابط در چارچوب اصل اعتماد، تاکید شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات