۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۵۰۹

برنامه لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان استان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در 35 امامزاده این استان خبر داد و گفت: برنامه لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان استان زنجان برگزار می شود.
برنامه لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان استان زنجان برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: امسال ویژه برنامه تحویل سال نو در امامزاده های سید ابراهیم(ع) زنجان، قیدار نبی(قیدار)، سید ابراهیم(سجاس)، سیدیعقوب (صائین قلعه)، اسماعیل (شناط ابهر)، زیدالکبیر(ابهر) و هاشم(طارم) برگزار می شود.

وی، سخنرانی امام جمعه زنجان، قرائت زیارت آل یاسین، مراسم چهل یاسین و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزاده سیدابراهیم(ع)، را از برنامه های تحویل سال در مرکز استان برشمرد و افزود: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری در 35 امامزاده استان برگزار می شود.

حجت الاسلام باقری افزود: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی مسافران و مراجعه کنندگان، عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری 14 نمایشگاه عفاف و حجاب در جوار امامزادگان، برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و برپایی سفره هفت سین از دیگر اقدامات این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی، احیا، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی در نوروز باستانی، خدمت رسانی مطلوب و فراهم کردن تسهیلات مناسب به زائران را از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد و گفت: تقویت باورهای دینی و مذهبی زائران از دیگر اهداف این طرح است.

حجت الاسلام باقری، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در نوروز سال گذشته 720 هزار نفر روز از اماکن مذهبی و امامزادگان استان بازدید کردند، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری به مدت 16 روز از 28 اسفندماه جاری تا 14 فروردین ماه سال 91 برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه با مقام معظم رهبری گفت: معظم له تاکید فراوانی در زمینه تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق داشتند، در همین راستا اجرای برنامه‌های مختلف در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه مورد توجه ویژه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تقویت باورهای دینی و اعتقادی زائران و مسافران نوروزی را از دیگر اهداف برنامه‌های اوقاف در نوروز 91 عنوان کرد و افزود: احیا، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در اعیاد نوروز نیز از دیگر اهداف مسئولان اجرایی این طرح است.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه از احیای امامزاده اسماعیل شماع خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سایت مختص به زیارت مجازی امامزاده ابراهیم (ع) علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از محل این امامزاده به‌صورت مجازی دیدن کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات