۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۵۱۰
امام جمعه زنجان:

برگزاری مجالس مذهبی بدون حضور روحانیت آفت‌زا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برگزاری برخی مجالس مذهبی و هیئات حسینی بدون حضور روحانیت، انحراف ها و آفت هایی به دنبال دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری در زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان، امروز در جمع ائمه جماعات این استان با تشریح نقش و جایگاه روحانیت و علمای شیعه در طول تاریخ اسلام و تشیع اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه سال ها مجاهدت علما بوده است.

وی با بیان اینکه علمای شیعه در دوران غیبت کبری رسالتی خطیر بر عهده داشته و دارد، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ مدافع حریم وحی و امامت بوده است، رشادت‌ها و رنج‌هایی که روحانیت در راه دین به ویژه مذهب شیعه کشیده است، با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر رسیده است.

امام جمعه زنجان وجود با برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را مصداقی روشن از مجاهدت روحانیت برای برقراری نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان تبلیغات سوء گسترده ای علیه ولایت و روحانیت آغاز کردند اما حقیقت آنست که روحانیت هیچ گاه سهمی از این انقلاب نخواسته و نمی‌خواهد، چرا که عمل کردن به وظیفه خود را در این عرصه کافی می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این که روحانیت در برخورداری از امکانات مادی نیز جزو قشر کم درآمد جامعه ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: ترس و ناامیدی امروز دشمنان از اخلاق‌مداری روحانیت در عمل به وظایف دینی است، روحانیت وارد عرصه شده تا حلال و حرام خدا را به مردم بازگو کرده و اخلاق را ترویج کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تجهیز روحانیت به ابزار و علم روز در امر تبلیغ گفت: اگر روحانیت خود را با نیازهای روز جامعه منطبق نکند نمی‌تواند جایگاه خود را حفظ کند.

وی در پایان برگزاری برخی مجالس مذهبی و هیئات حسینی بدون حضور روحانیت را عامل بروز انحرافات و آفت ها اعتقادی دانست و گفت: عدم حضور تبلیغی و معنوی روحانیان و مبلغان در مجالس دینی زمینه بروز خرافات و فرصت طلبان را فراهم می کند./935/پ202/س

ارسال نظرات