۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۵۸۱
آیت الله مقتدایی:

حوزه علمیه خوزستان با نشاط و پیشرو است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان این که به برکت وجود آیت الله موسوی جزایری و تلاش تمامی همکاران در حوزه علمیه خوزستان، شاهد حوزه ای با نشاط و پیشرو هستیم، گفت: امیدورایم در آینده نیز شاهد پیشرفت روز افزون در حوزه های علمیه خوزستان باشیم.
نشست مديران مدارس علميه استان خوزستان با آيت الله مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان خوزستان که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به دشواری اداره مدارس علمیه اظهار داشت: همه مدیران باید با هدف تربیت سربازان امام زمان به فعالیت در حوزه های علمیه بپردازند، چرا که به یقین آن حضرت عنایات ویژه ای نسبت به حوزه های علمیه دارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خدمت به طلاب را خدمت مستقیم به امام زمان(عج) برشمرد و عنوان کرد: اداره مدرسه علمیه توفیق الهی و نعمتی است که خداوند نصیب شما کرده است.

وی با بیان این که هر کدام از طلاب جوان در آینده به نوعی از خدمتگزاران دین اسلام خواهند شد، گفت: امید است، هر یک از این طلاب در آینده مبلغ بزرگی برای جهان اسلام شوند؛ از این رو همواره باید بر تربیت آنها نظارت داشته باشید.

آیت الله مقتدایی طالب علم و دانش دین را محبوب خداوند دانست و ابراز داشت: طلاب جوان در حال شکوفایی استعدادهایشان هستند؛ از این رو شما مدیران با نگرش به آینده درخشان آنها به تعلیم و تعلم آنها بپردازید.

وی با تأکید بر افزایش اهتمام مدیران مدارس علمیه بر جنبه علمی و اخلاقی طلاب گفت: طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که از نظر علم و اخلاق شایستگی سربازی امام زمان(عج) را داشته باشند.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر یکی از طلاب تربیت شده، در آینده خدمتی به دین اسلام انجام دهند شما اساتید و مدیران آنها نیز در ثواب و پاداش اخروی آن سهیم خواهید بود.

وی با بیان این که تمام آموزش در حوزه های علمیه از روی کتاب نیست، گفت: ساخته شدن و شکل گیری شخصیت یک طلبه با الگو سازی برای او صورت می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور علما در مدارس علمیه در زمان گذشته گفت: نگاه به عمل و کردار علما از سوی طلاب در مدارس علمیه در زندگی روزمره آنها بسیار تأثیر گذار بود.

وی به سفر مقام معظم رهبری به استان قم در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: رهبری نیز در دیدار های خود همواره بر تربیت اخلاقی طلاب تأکید بسیار داشتند.

آیت الله مقتدایی ابراز داشت: شما مدیران مدارس علمیه نیز با عمل و کردار خود رفتار صحیح در زندگی را بایستی به طلاب آموزش دهید.

مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان این که، به برکت وجود آیت الله موسوی جزایری و تلاش تمامی همکاران در حوزه علمیه خوزستان، شاهد حوزه ای با نشاط و پیشرو هستیم گفت: امیدورایم در آینده نیز شاهد پیشرفت روز افزون در حوزه های علمیه خوزستان باشیم./9464/پ202/س
ارسال نظرات