۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۶۰۵
آیت الله مقتدایی:

خیال حمله به ایران مساوی با نابودی اسرائیل غاصب است

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور در اهواز برگزار شد.
آيت الله مرتضي مقتدايي نهمين جشنواره ره آورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور شب گذشته با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوستان، سردار فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پادگان شهید مسعودیان اهواز برگزار شد.

آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه های کشور در این مراسم به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عشق به شهادت در جوانان اوایل انقلاب موج می زد، جوانان امروز نیز باید با درک هدف آنان که همان حمایت از نظام و رهبری است دنباله رو راهشان باشند.

وی با اشاره به حضور ملت ایران در ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور حماسی مردم در صحنه همواره قابل تحسین بوده از این رو خیال حمله به ایران مساوی با نابودی اسرائیل غاصب است.

آیت الله مقتدایی به جنبش های بیداری اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در برهه کنونی نظام اسلامی ایران هم‌چون چراغ راه ملت های آزادی خواه در جهان می درخشد که این عظمت امروز وابسته به خون شهدا جنگ تحمیلی است.

مدیر حوزه ه های علمیه کشور در پایان سخنان خود به استقبال حوزه های علمیه از کاروان های راهیان نور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار طلبه و روحانی در کاروان های راهیان نور در حال فعالیت و تبلیغ هستند.

در ابتدای این مراسم سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین به تاثیر راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: زائران سرزمین‌های نور احیاگران اصلی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه هستند.

وی با بیان این که این جشنواره از بزرگترین جشنواره‌های هنری است، گفت: باید با تلاش بیشتر، علاوه بر تقویت کاروان‌های راهیان نور، سعی کنیم این گونه جشنواره ها را متمایز تر در سال های آینده برگزار کنیم .

در ادامه این مراسم از 160 تن از نفرات برتر با اهدای جایزه و تندیس یابود جشنواره تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این جشنواره ۸ هزار و ۵۵۷ اثر از سوی ۶ هزار و ۶۳۷ نفر از هنرمندان در رشته‌های شعر، خاطره، متن ادبی و دل نوشته، داستان و وبلاگ به دبیرخانه نهمین جشنواره فرهنگی هنری ره آورد ارسال شد.

گفتنی است، موضوعات دفاع مقدس و حماسه حسینی، جوانان و ولایت مداری، معنویت در سرزمین نور و بیداری اسلامی ثمره جهانی از موضوعات نهمین جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور بود./9464/پ202/س
ارسال نظرات