۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۹۶۱
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مدارس مهم ترین حوزه تبلیغی جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که یکی از میدان های رویاروی ما با جبهه فرهنگی دشمن، عرصه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: آنجایی که جوانان و نوجوانان دور هم جمع می شوند یعنی مدارس و دانشگاه ها، مهم ترین حوزه تبلیغی جنگ نرم دشمنان است.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امروز 16 فروردین، در نخستین گردهمایی مشترک ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه و مدیران آموزش و پرورش خوزستان، گفت: باید توجه جدی به تعلیم و تربیت نسل جوان امروزی داشته باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که «دل جوانان همچون زمین آماده کشت است»، ابراز داشت: از این حدیث می توان دریافت که نخبگان، فرهنگیان و روحانیت همانند یک کشتکار باید تصمیم بگیرند در این دلی که آماده پذیرفتن اندیشه هاست، چه بذری بیافشانند.

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر این که نباید از معلمان انتظار رسیدن به همه مسائل تربیتی دانش آموزان را داشت، افزود: مسائل تربیتی نیاز به همکاری همه جانبه دارد و تمامی نهادها به ویژه جامعه روحانیت در این باره مسؤولیت سنگینی در راستای تقویت نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دارند.

دشمن به دنبال یکسان سازی فرهنگ ها است

وی با بیان این که در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به دنبال تغییر هویت انسان ها است، تصریح کرد: یکسان سازی فرهنگ ها از مقوله های بسیار خطیر و جدی جهان است که دشمنان به دنبال جداکردن ملت ها از هویت آنان هستند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، جوانان و نوجوانان را اساسی ترین محور جنگ نرم غرب خواند و افزود: متفکران، فرهنگیان و حوزویان که به عنوان یک فکر معارض و مقابل با تهاجم فرهنگی هستند باید حساسیت ویژه ای به نسل جوانان جامعه داشته باشند.

وی با بیان این که یکی از میدان های رویاروی ما با جبهه فرهنگی دشمن، عرصه آموزش و پرورش است اظهار داشت: آنجایی که جوانان و نوجوانان دور هم جمع می شوند یعنی مدارس و دانشگاه ها، مهمترین حوزه تبلیغی جنگ نرم دشمنان است.

حضور روحانی در مدارس حل کننده برخی مسائل تربیتی است

حجت الاسلام تقوی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به توجه به جوانان و تأکید ایشان به آموزش و پرورش، خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط روحانیت و فرهنگیان با نسل جوان تأکید می کردند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش، بیان داشت: صرف وقت زیاد روحانیت به ویژه ائمه جمعه در آموزش و پرورش موجب حل شدن خیلی از مسایل تربیتی است و از نگاه شورای سیاستگذاری این حرکت ، جریانی کاملا مثبت و مفید برای جامعه امروزی به شمار می رود.

بی دقتی والدین تلاش معلمان و روحانیان را نابود می کند

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: بهره بردن از کلام ارزشمند خداوند متعال با استفاده از تنوع و هنر جهت سالم‌سازی جوانان و نوجوانان حرکت بسیار مؤثری خواهد بود.

وی به نقش مهم کانون خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: همراهی کردن و یا نکردن خانواده ها با آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، تلاش معلمان و روحانیان در تربیت جوانان می توان با نصب یک ماهواره در کانون خانواده از سوی والدین از بین برود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که همواره دین در نظام تعلیم و تربیت به کمک مربیان آمده است، عنوان داشت: اگر در تمدن های قدیم همچون یونان و روم بنگریم شاهد کمک علمای دینی به مربیان و کمک گرفتن سیستم آموزشی این تمدن ها از دین هستیم.

ادبیات تکلم با جوانان آموزش داده شود

وی خواستار برقراری دوره فشرده آموزشی پیرامون شبهات موجود در مدارس، ادبیات تکلم با جوانان، نحوه معاشرت با جوانان و سایر موارد برای طلاب و مبلغانی که به تبلیغ عازم مدارس آموزش و پرورش می شوند، شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنانش بر ضرورت تبلیغ دین با روش تناسب با فطرت انسان ها تأکید کرد و افزود: علت منسوخ شدن برخی از مکاتب و ادیان، عدم توجه و پاسخ گویی به نیازهای فطری بشریت است.

وی رفتار برخی از دین داران که متضاد با ارزش های دین، نگرش سطحی به دین و استفاده ابزاری از دین را از عوامل گریز از دین دانست و گفت: اگر رفتار دین داران متضاد با ارزش های دینی باشد تبلیغ اسلام تأثیری نخواهد داشت.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که برخی ها دین را فقط معنویات می دانند، گفت: نباید این گونه دین را معرفی کرد در اسلام هم به مادیات و هم به معنویات تأکید می شود آنچه که مهم است مادیات هدف نشود، ولی نمی توان نسبت به معیشت و زندگی مردم بی تفاوت بود./9463/پ201/س
ارسال نظرات