۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۰۰۰
مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار:

آیت الله فاضل لنکرانی فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی(ره) هفتم اردیبهشت ماه در قم برگزار می‌شود.
آيت الله فاضل لنکراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد نورموسوی، مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نشستی خبری گفت: مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی(ره) پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم و با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که سخنران این مراسم حجت الاسلام حسینی خراسانی از اساتید حوزه علمیه و از گردآورندگان موسوعه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی است، اظهار داشت: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به حضرت زهرا(س) ارادت ویژه‌ای داشت از این رو در سال 86 که برای درمان در بیمارستانی در انگلستان بستری بود پس از رسیدن به ایام فاطمیه اصرار فراوانی داشت که برای شرکت در مراسم فاطمیه به ایران بازگردد و 36 ساعت پس از بازگشت به کشور و در ایام شهادت صدیقه کبری(س) جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت الاسلام نورموسوی افزود: این مرجع تقلید همواره تاکید داشت که باید با برگزاری پرشور مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، فاطمیه را به عاشورای دوم تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از سه ماه پیش کار خود را آغاز کرده و با هماهنگی و همکاری مراکزی چون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ . ارتباطات، سازمان صدا و سیما، ائمه جمعه، ستاد عالی مساجد، آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها برنامه‌های متنوعی چون برگزاری مراسم‌ بزرگداشت در مساجد سراسر کشور، ختم قرآن، تجلیل از مقام علمی وی در مدارس علمیه کشور، پاسداشت این مرجع تقلید در نمازهای جمعه و برگزاری مراسم‌های ویژه توسط روحانیان مستقر طرح هجرت به اجرا در خواهد آمد.

مسؤول ستاد برگزاری پنجمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه مرکز فقهی ائمه اطهار را یادگار و باقیات الصالحات آن مرجع بزرگ دانست و گفت: این مرکز که هدف اصلی آن پرورش مجتهدان متخصص در رشته‌های گوناگون است هم اکنون علاوه بر قم در تهران و مشهد و برخی از کشور‌ها هم دارای شعبه‌های فعال است و در چهار زمینه فقه، اصول، فلسفه و کلام به تربیت پژوهشگر می‌پردازد.

وی در پایان از چاپ دست‌نوشته‌های حضرت آیت الله فاضل لنکرانی خبر داد و اظهار داشت: این اثر بی نظیر با عنوان «مخطوطات امام فاضل لنکرانی» منتشر شده و جزییات آن هفته آینده از سوی آیت الله محمدجواد فاضل در نشستی خبری در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظرات