۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۱۲۵
استاد حوزه علمیه زنجان:

صادرات کالای ایرانی به منزله صدور فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه زنجان گفت: با حمایت از تولیدات داخلی و نیز صادرات کالاهای ایرانی به دیگر کشورها در صدور فرهنگ اسلامی و ایرانی به سایر کشورها کمک چشمگیری صورت می گیرد.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني
حجت‌الاسلام وحید قنبری‌راد، استاد حوزه علمیه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: نیازمندی به کالاهای کشورهای غیر اسلامی، موجب تسلط آنان بر کشورهای اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: با خرید کالاهای غیر بومی افزون بر این که در قبال خرید این کالاها هزینه هنگفتی را متحمل شده، بلکه استقلال و آزادی خود را نیز در معرض خطر قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام قنبری‌راد، کالاهای غربی را زمینه‌ساز انتشار فرهنگ مسیحیت و صهیونیسم در کشورهای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با حمایت از تولیدات داخلی و نیز صادرات کالاهای ایرانی به دیگر کشورها در صدور فرهنگ اسلامی و ایرانی به سایر کشورها کمک چشمگیری صورت می گیرد.

این کارشناس مسائل دینی نامگذاری امسال را از چند بعد با اهمیت دانست و یادآور شد: اسلام مخالف هر گونه تسلط بیگانگان بر مسلمانان بوده و حمایت از کار ملی دلیل محکمی بر حمایت دین اسلام از استقلال مسلمانان است.

مدرس حوزه علمیه زنجان در ادامه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد کشورهای شیعی محسوب و الگویی برای کشورهای اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به این که افزایش تولید ملی موجب رساندن اسلام به جایگاه واقعی خود می شود، افزود: معنای حقیقی اسلام در جهان امروز بدون نام ایران برای کسی شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام قنبری‌راد، با تأکید بر این‌که تولید ملی مانع خروج سرمایه از کشور می شود تاکید کرد: عدم خروج سرمایه از کشور، رشد اقتصادی و در نهایت اقتدار نظام را در پی داشته و موجب نشر فرهنگ اسلامی به سایر جوامع خواهد شد./935/ت302/س
ارسال نظرات