۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۲۳۴
آیت الله نوری همدانی:

روحیه جهادی رمز موفقیت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تجلیل از رشادت ها و حماسه آفرینی شهید صیاد شیرازی، رمز موفقیت ملت ایران را روحیه ایمانی، جهادی و شهادت طلبی آنان دانست.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز سه شنبه در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تقویت جنبه های نظامی در برابر دشمنان را از مهم ترین تاکیدات دین مبین اسلام دانست.

این مرجع تقلید روحیه ایمانی و تقوا را مهم تر از جنبه های نظامی و ابزار و امکانات مادی دانست و تصریح کرد: بصیرت، ایمان، تقوا و شناخت خدا و معاد از مهم ترین مسائلی است که مجاهدان و مبارزان باید به آن توجه داشته باشند.

وی رمز عزت و اقتدار ملت ایران و نظام مقدس اسلامی را روحیه ایمانی ملت ارزیابی و تاکید کرد: ملت شریف ایران در سایه این روحیه به دستاوردها و برکات بسیار خوبی دست یافته اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، یاد و خاطره این شهید والا مقام و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: این قبیل افراد در تاریخ دفاع مقدس حماسه های بسیاری آفریده اند و ایمان و ولایت مداری مهم ترین رمز توفیق آنان بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز میلیون ها انسان در ایران عاشق شهادت و جهاد هستند، تصریح کرد: دشمنان نسبت به این مساله واقف هستند و می دانند موج بیداری اسلامی که در دنیا ایجاد شده نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران است.

وی موج بیداری اسلامی را خاموش نشدنی توصیف و تاکید کرد: موج بیداری برخاسته از انقلاب اسلامی، مرزها را درمی نوردد و امروز به قلب اروپا نیز رسیده است و موج تسخیر جنبش وال استریت نیز از پیامدهای آن است.

این مرجع تقلید بصیرت را از دیگر رموز موفقیت انسان دانست و با بیان اینکه بصیرت به انسان درک درست می دهد، تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در این باره را متذکر شد و تاکید کرد: اگر در برابر فتنه ها انسان بصیرت و تقوا داشته باشد تشخیص او درست می شود و هیچ گاه در فتنه ها و بحران ها دچار گمراهی نمی شود.

وی شجاعت را از دیگر ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله دانست و گفت: عاشقان شهادت هیچ گاه از مرگ هراس نداشته اند و انسان های شجاع محبوب خداوند تبارک و تعالی به شمار می آیند.

این مرجع تقلید افزود: حضرت امام راحل که فردی شجاع بودند با به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر دادند و امروز ما به این درجه از عزت و موفقیت دست یافته ایم.

حضرت آیت الله نوری همدانی نتانیاهو و دیگر مستکبران جهانی را به ابوجهل های زمان تشبیه و تصریح کرد: باید با این قبیل افراد فاسد و مفسد که جنایت های بسیاری را مرتکب شده و می شوند، مقابله کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات