۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۲۸۴

یکی از علمای وهابی کویت تخریب کامل حسینیه ها را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای وهابی کویت بر لزوم تخریب کامل حسینیه ها در این کشور تاکید کرد.
شيخ فواد الرفاعي از علماي کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ فواد الرفاعی از علمای وهابی کویت در بیانیه ای تخریب کامل حسینیه های شیعیان در این کشور را خواستار شد.

وی با اشاره به احتمال نظارت وزارت اوقاف و شوون اسلامی بر حسینیه ها در این کشور گفت: حسینیه ها نه تنها به نظارت و کنترل نیاز دارند، بلکه باید به صورت کامل تخریب شوند.

شیخ الرفاعی عملکرد وزارت اوقاف را زیر سوال برد و افزود: هدف از تاسیس وزارت اوقاف، نشر دین و عقاید صحیح و جلوگیری از تجاوز به نمادهای دین خصوصا پیامبر اکرم (ص) و صحابه باشد.

این عالم وهابی از توهین کنندگان به عقاید شیعیان به عنوان منادیان حق نام برد و تصریح کرد: وزارت اوقاف و اعضای آن باید در تقابل با مردم از بی طرفی برخوردار باشند، اما در حالی که خود را ناظر بر مساجد مسلمانان می دانند با خطبایی که کلمات حق را بر زبان جاری می سازنند برخورد کرده و آنان را از سخنرانی محروم می کنند.

وی که با نمایندگان وهابی پارلمان کویت جهت فشار بر دولت و شیعیان کویت همصدا شده است، اظهار داشت: ضعف وزارت اوقاف و اعضای این وزارتخانه در احقاق حق به گستاخی برخی از افراد منجر شده است.

گفتنی است جریان وهابی در کویت به شدت تلاش می کند تا نظام حاکم بر این کشور که از اعتدال برخوردار بوده و رابطه مطلوبی با شیعیان دارد را سرنگون سازد.

آنان همچنین در ماه های گذشته فشار فراوانی بر شیعیان وارد ساخته و نمایندگان وهابی پارلمان نیز درصدد تصویب قوانین ضد شیعه در این کشور هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات