۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۳۵۵

دهمین شماره دو هفته نامه روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین شماره دو هفته نامه فرهنگی اجتماعی روضه به همت جمعی از طلاب اهواز منتشر شد.
دو هفته نامه فرهنگي اجتماعي روضه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دهمین شماره دو هفته نامه فرهنگی اجتماعی روضه به همت جمعی از طلاب اهواز در خوزستان منتشر شد.

بر اساس این گزارش هوالاول، تریبون روضه،‌عکس های خبری روضه،‌گزارش روضه، روی خط روضه،‌ حسین از نگاه پیر خمین، تقویم روضه،‌علمدار روضه، غزل روضه، قلم روضه، سنگر روضه و خوانندگان روضه، از عناوین اصلی این دو هفته نامه هستند.

همچنین در این دو هفته نامه گفت و گویی اختصاصی با حجت الاسلام حسین گنجی، از فرهیختگان حوزه علمیه قم و همچنین نویسنده و محقق برتر حوزه و دانشگاه است که در بخشی از آن می خوانید: یکی از ویژه گی های حجت الله این است که واسطه فیض بین خدا و انسان هاست، همین است که در دعای ندبه می خوانیم « أین السبب المتصل بین الأرض و السماء»؛ حضرت زهرای اطهر واسطه فیض میان پروردگار عالمیان و ائمه معصومین (ع) هستند.

در بخش دیگری از این گفت و گو با تیتر «فلسفه وجودی هیئات، احیای امر ولایت است» آشنا می شوید که در ادامه متن گفت و گو می خوانید: حضرت زهرا(س)‌صاحب ولایت تکوینیه است، صاحب ولایت بر همه حتی انبیاء جز رسول الله بوده و هست؛ چرا که «لقد کانت مفروضه الطاعه علی جمیع النبیا و الاوصیا و ...»، و در عین حال به گرد ولایت امیرالمؤمنین (ع)‌بود.

منبر یعنی بلندگوی امامان معصوم،‌ بلندگوی انبیاء یعنی بلندگوی توحید. منبر را نوعا پشت به قبله می گذارند و جمعیت معمولا رو به قبله می نشینند، مقصود این است که منبری به مقصد رسیده و دارد آدرس خدا را به مستمعین می دهد.

همچنین در روی خط روضه هم می خوانید: آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: زیارت قبر مطهر امام حسین(ع)‌ آرزوی رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب آرزوی کربلا را دارند اما شرایط به گونه ای است که این امکان وجود ندارد، گفت: یک روز پیش از زمانی که می خواستم به سفر معنوی کربلا مشرف شوم، در خدمت آقا بودم عرضه داشتم فردا به کربلا می روم که آقا با یک نگاه حسرت آمیزی گفتند: ما را که فراموش نمی کنید.

بنا بر این گزارش در بخش تریبون روضه با گفت و گوی حاج سعید حدادیان یکی از مداحان برجسته کشور آشنا می شوید که وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر «شعرای امروز را چطور می بینید:»، گفت: الان جوان هایی که برای اهل بیت شعر می گویند خیلی رشد کرده اند، ما در گذشته دنبال ‌یکی ، دو تا شاعر می گشتیم تا برایمان شعر گویند، اما الان شاعران اهل بیت الحمدالله زیاد شده اند و خوب هم شعر می گویند.

همچنین در بخش عکس های خبری روضه تصاویری از کاروان هزار نفره اهواز به شلمچه برگرفته شده از سایت خبرگزاری رسا منتشر شده که جلوه خاصی را به این ویژه نامه داده است.

گفتنی است دو هفته نامه فرهنگی اجتماعی روضه در شمارگان سه هزار نسخه 4 صفحه ای در خوزستان منتشر شد./9465/ن602/س
ارسال نظرات