۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۷۲۶
مدیر حوزه علمیه سید زنجان:

6 هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه سید زنجان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سید زنجان با تاکید بر گسترش فضای کتابخانه ای حوزه علمیه زنجان گفت: در حال حاضر تنها 6 هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه سید زنجان وجود دارد.
کتابخانه


حجت‌الاسلام یاسر مقدم‌پناه، مدیر حوزه علمیه سید زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: حوزه علمیه سید زنجان با وجود قدمت و تاریخ خود از امکانات محدود و منابع اندک کتابخانه‌ای رو به روست.

وی با بیان اینکه وجود 6 هزار جلد کتاب برای یک حوزه علمیه تعداد کمی است و باید تعداد جلدهای کتاب در این حوزه افزایش پیدا کند، افزود: بایستی ضمن توسعه مدارس علمیه استان به ویژه افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در این مرکز، نسبت به ارتقای امکانات آموزشی نیز توجه ویژه داشت

مدیر حوزه علمیه سید زنجان با بیان اینکه مدرسه علمیه تاریخی و با قدمت سید زنجان سال 1379 به همت آیت‌الله حسینی زنجانی احیا شد، گفت: حوزه علمیه سید زنجان قدمتی بیش از 200 سال دارد، که علمای بسیار بزرگی تحصیلات حوزوی خود از جمله آیت‌الله نواب صفوی و پدر بزرگوار آیت‌الله فاضل لنکرانی در این حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مقدم‌پناه با بیان این که در حال حاضر مدرسه علمیه سید زنجان از نظر علمی، فرهنگی و سیاسی به یک مکان تاثیرگذار تبدیل شده است، تصریح کرد: طلاب و فارغ التحصیلان این مرکز آموزش علوم دینی همواره در عرصه های تبلیغی، اجتماعی و فرهنگی منطقه نقشی مثبت داشته اند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 120 طلبه در حوزه علمیه سید زنجان به تحصیل علوم دینی تحصیل دارند، اضافه کرد: این تعداد طلبه در پایه‌های 7 تا 10 تحصیل می کنند که امید با توسعه و افزایش ظرفیت پذیرش در این مرکز طی سال های آینده جوابگوی خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزی زنجان باشیم.

مدیر حوزه علمیه سید زنجان در ادامه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی و دینی دارند، افزود: افزایش امکانات در حوزه‌های علمیه موجب افزایش میزان و گستره تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه و مبلغنن دینی دارد.

حجت‌الاسلام مقدم‌پناه با اشاره به جنگ نرم رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان علیه باورهای دینی شیعیان اظهار داشت: بایستی از تمامی ظرفیت های موجود در مدارس علمیه سراسر کشور برای مقابله جدی، اصولی و کارشناسانه با جنگ نرم دشمنان استؤاتژی واحد اتخاذ کرد./935/ت302/ع

ارسال نظرات