۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۸۴۴
امام جمعه زنجان:

حوزه‌های علمیه تا حد مطلوب و ایده آل فاصله دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش فعالیت حوزه‌های علمیه استفاده شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با فضلا و علمای حوزه های علمیه این استان بر استفاده از اندیشه‌های بزرگان حوزوی در راستای ارتقای ظرفیت و فعالیت حوزه‌های علمیه به ویژه در استان زنجان تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنامه ها و فعالیت های حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: درست است که حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی رشد مطلوبی نسبت به قبل از انقلاب داشته‌اند، ولی باید اذعان داشت که تا حد مطلوب و ایدهآل فاصله هایی وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی: توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور را به نسبت دوران قبل از انقلاب بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید از نیروهای فعال، مبتکر و ایده پرداز در جهت ارتقای تاثیرگذاری و فعالیت حوزه های علمیه نهایت استفاده صورت گیرد.

همچنین محمد رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش فعالیت حوزه‌های علمیه در استان زنجان اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه و به تبع آن ارتقای شاخص های فرهنگی و دینی از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بایستی حوزه‌های علمیه محور فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده لازم به عمل آید؛ البته تا کنون در استان زنجان فعالیت مناسبی در زمینه حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

رئوفی نژاد با انتقاد از این که گاهی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی حوزه‌های علمیه در سطح جامعه نادیده گرفته می شود، گفت: دولت نهم و دهم در توسعه و تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه نهایت تلاش خود را داشته است./935/پ202/س
ارسال نظرات