۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۸۷۷
سرپرست اوقاف و امور خیریه خوزستان:

204 بقعه متبرکه در خوزستان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گقت: در خوزستان 204 بقعه متبرکه وجود دارد و 2 آرامگاه از آن ها متعلق به دو پیامبر الهی است.
امامزاده
حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی، سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز تصریح کرد: در استان خوزستان 204 بقعه متبرکه داریم که از میان آنها دو بقعه متعلق به دو پیامبر الهی به نام های حضرت دانیال و حضرت حزقیل هستند.

وی به مکان آرامگاه حضرت دانیال(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آرامگاه حضرت دانیال در شوش قرار دارد که از معروفیت و محبوبیت بالایی در میان مردم استان خوزستان برخوردار است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اظهار داشت: دانیال در باور ادیان ابراهیمی یکی از پیامبران بنی اسرائیل(قرن هفتم پیش از میلاد) است، دانیال به زبان‌عبری به معنای «خدا قاضی من است» است که در سال 606 پیش از میلاد وی را به دربار «بخت النصر» پادشاه بابل به اسارت بردند و وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف شد و در حکمت از آنان پیشی گرفت.

حجت الاسلام میرمحمدی تصریح کرد: آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد، بنای زیارتگاه او شامل دو حیاط است بر روی گنبد مخروطی ـ پله ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به محل دفن حضرت حزقیل(ع) پدر حضرت دانیال(ع) اشاره کرد و گفت: بقعه حزقیل نبی(ع) در شهرستان دزفول خیابان 30 متری شریعتی واقع شده است.

گفتنی است، حضرت حزقیل(ع) در قرآن به نام ذوالکفل ذکر شده است، و وی در سال ۶۲۷ قبل از میلاد ولادت یافت./9458/پ202/س
ارسال نظرات