۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۹۱۷

برپایی خیمه های معرفت همزمان با ایام فاطمیه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه روحانیان با حضور در خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان تبریز پاسخ گوی شبهات دینی زائران خواهند بود.
ايام فاطميه
حجت الاسلام جعفری، مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزری رسا در تبریز از اجرای برنامه های متنوع در آستانه شهادت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه روحانیان با حضور در خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان تبریز پاسخ گوی شبهات دینی زائران خواهند بود.

وی برگزاری مراسم سوگواری در 12 امامزاده و بقعه متبرکه تبریز، ویژه برنامه عزاداری در آستان مقدس امامزاده سید محمد کرجان با حضور هیئات حسینی، برگزاری مراسم آستان مقدس امامزاده سید حمزه و سیدجمال، امامزاده خانم چرنداب، امامزاده دال و ذال و امامزاده سید ابراهیم را از مهمترین برنامه های این اداره در ایام فاطمیه برشمرد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: برپایی نمایشگاه یاس نبوی در موقوفه شتربان واقع در محله مجاهد پارک آزادگان، برپایی غرفه کودکان و وقف، پرسش و پاسخ دینی، غرفه حجاب و عفاف و برپایی مباحث نقد فیلم و پاسخ به شبهات در نمایشگاه یاس نبوی از دیگر برنامه های ایام سوگواری شهادت خضرت زهرا(س) است.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه تبریز گفت: برپایی مراسم ختم سوره یس و هدیه به روح مقدس حضرت زهرا (س) هر روز یک ساعت قبل از نماز ظهر و عصر و همچنین یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع خطبه فدک و کتاب خورشید آفرینش از دیگر برنامه های این اداره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سومین سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت است.

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر این که جایگاه فرهنگی و مذهبی مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه بایستی احیا شود، خاطرنشان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف بر اساس اجرای نیات واقفان از دیگر اهداف اجرای سوگواره یاس نبوی در استان است.

وی ادامه داد: حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امام زادگان، برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید، ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع ویژه نامه از برنامه های جانبی این سوگواره خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات