۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۹۸۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه کتابخانه مرکزی ماهشهر، ارتقا یافتن دادگستری خوزستان به رتبه چهارم در کشور، بازدید کاروان راهیان نور وزارت صنعت، معدن و تجارت از مناطق جنگی خوزستان و جرعه ی از توانمندی های انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران چند خبر کوتاه از خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان


منوچهر صفاییان، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از گشایش کتابخانه مرکزی ماهشهر و یک کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) در این شهرستان 6 اردبیهشت ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وی تصریح کرد:‌ کتابخانه مرکزی شهرستان ماهشهر با مساحت سه هزار و 500 متر مربع و زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در 3 طبقه و با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ساخته شده و جهت بهره برداری تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کتابخانه عمومی رسول اکرم(ص) نیز با مساحت 504 متر مربع و زیربنای 342 متر مربع در دوطبقه در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخته شده و جهت بهره برداری نیز به اداره کل کتابخانه های عمومی تحویل داده شده است.

صفارییان با اشاره به افتتاح این دو کتابخانه اظهار داست: این دو کتابخانه به طور همزمان و با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهشهر : این دو کتابخانه در فاز اول با بخش های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن های مطالعه خواهران و برادران، جستجوی کتاب و نمایه نشریات شروع به کار خواهند نمود و به زودی بخش های دیگر از جمله اینترنت، کودک، پژوهش به این کتابخانه اضافه می شوند.

وی اظهار داشت: شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر فاقد کتابخانه بوده است که با اضافه شدن کتابخانه عمومی رسول اکرم(ص) این بخش از شهرستان نیز صاحب مکان فرهنگی خوبی خواهد شد که برنامه های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته اند.

ارتقا یافتن دادگستری خوزستان به رتبه چهارم در کشور

محمد باقر الفت، رییس‌کل دادگستری خوزستان، در دیدار با قضات و مسؤولان قضایی این استان، تصریح کرد: دادگستری خوزستان در سال گذشته از رتبه 31 به رتبه چهارم در کشور ارتقا یافته است.

وی با اشاره به این دادگستری خوزستان رتبه اول کشور را در بخش انفورماتیک کسب کرده است، خاطرنشان کرد: خوزستان تنها استانی است که همه حوزه‌های قضایی آن به فیبرنوری متصل است.

رییس‌کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، برخی رفتار‌ها عاقلانه نیست. برای مثال در ارائه عملکرد می‌توان به جای کاغذ از CD استفاده کرد.

الفت همچنین از راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: این سیستم، در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی و از بروز خطراتی که در بین راه قضات را تهدید می‌کند، کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسأله موجب حذف جلسات حضوری نمی‌شود اما این سیستم موجب می‌شود، ضمن ارتباط حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها با یکدیگر و مرکز استان، ارتباط با تهران و بهره‌مندی از اساتید برجسته کشوری نیز حاصل شود.

الفت ادامه داد: معاون اداری مالی قوه قضاییه نیز توجه خاصی به این استان دارد به طوری که سال گذشته 210 میلیون تومان به این امر اختصاص داده شد.

رییس‌کل دادگستری خوزستان با اشاره به پیشرفت ها دادگستری خوزستان در حوزه انفروماتیک، گفت: در حوزه انفورماتیک استان اقدام جدید صورت گرفته است و از طریق cms (سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی) ارتباط با ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان میسر می‌شود که این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش تخلفات اداری می‌شود.

الفت به نقش مؤثر قضات در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تلاش دشمن این بود که در انتخابات خلل وارد کند و با وارد کردن نظارت‌های جهانی، جمهوری اسلامی را در برگزاری انتخابات ناتوان نشان دهند.

وی افزود: با ابلاغ آیین نامه آیت‌الله آملی لاریجانی و ورود قضات به این حوزه، امسال شاهد کاهش تخلفات در استان بودیم به طوری که در سراسر استان شاهد یک مورد درگیری در این زمینه نبودیم، امیدواریم مرحله دوم نیز با همین آرامش برگزار شود.

رییس دادگستری خوزستان با اشاره به افزوده شدن 314 نفر نیروی اداری به دستگاه قضایی استان، گفت: در آزمون سال جدید نیز 260 نفر پذیرفته خواهند شد که در سال آینده جذب دادگستری‌های استان می‌شوند.

بازدید کاروان راهیان نور وزارت صنعت، معدن و تجارت از مناطق جنگی خوزستان

امیر حسین نظری، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تصریح کرد: کاروان راهیان نور وزارت صنعت،معدن وتجارت با همراهی 60 نفر از کارکنان وزارتخانه به مدت 5 روز از مناطق جنگی جنوب بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان از شلمچه، فکه، دهلاویه و طلایه از جمله مناطقی بودند که در این سفر پنج روزه از آنها بازدید به عمل آمد.

نظری در ادامه اظهارداشت: تجدد خاطرات با همرزمان و عزیزانی که خون خود را برای دفاع از خاک وطن در این مناطق اهدا کرده بودند ، از جمله ره آورد این سفر بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان دیدار از قبور مطهر شهدا، مناطق زیارتی، مناطق عملیاتی و یادمان شهدا از دیگر برنامه های این سفر پر بار دانست.

جرعه ی از توانمندی های انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران نمایان می شود

حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، سپاه پاسداران با توجه به در اختیار داشتن نیروهای مردمی در قالب بسیج توانست نقش بسیار مهمی را در دفاع از کیان اسلامی ایفا کند.

وی تصریح کرد: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تدابیر بی مانند امام (ره) است که از درون انقلاب رویید و با همراهی و مشارکت مردم در این نهاد مقدس، به کمال رسید.

امام جمعه اندیمشک ابراز داشت: علت هراس دشمن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر جایگاه مهم آن در جامعه و ولایت‌پذیری آن است و با تمام ابزار خود در تلاش است آن را به هر نحو ممکن دربین اذهان عمومی جامعه خدشه‌دار و تضعیف کند لذا باید با هوشیاری کامل راه های نفوذ دشمن را ببندیم.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: تاسیس سپاه پاسداران از برکات انقلاب اسلامی و تدبیر ارزشمند امام راحل (ره) برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب بود./9458/پ202/ع

ارسال نظرات