۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۱۰۶
امام جمعه زنجان:

ادعای امارات و عربستان ناشی از توهمات عربی این دو کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس،‌از ادعاهای واهی عربستان و امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران انتقاد کرد و گفت: ایرانیان اجازه تجاوز دشمن به خاک کشور را نمی‌دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: خلیج فارس همواره متعلق به خاک ایران بوده و مردم به هیچ متجاوزی اجازه تعرض به خاک کشور را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم ایران حتی اجازه تجاوز دشمن به یک وجب از خاک کشور را نیز نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: ادعای واهی دولت امارات و عربستان در خصوص جزیره ابوموسی، واهی و نشات گرفته از توهمات عربی این کشورهاست.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور پرشور مردم و هیئات حسینی استان در ویژه‌برنامه‌های سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها بانویی الگو برای همه زنان عالم است، بلکه درس ولایت مداری را به بشریت داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) افزود: رفتارهای فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) بایستی بیش از گذشته مورد توجه مسلمانان قرار گیرد، باید با زندگی ولایی خود را مشمول شفاعت آن حضرت در روز قیامت قرار دهیم.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه الگوپذیری و دوست داشتن ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) تنها در گفتار فایده‌ای به حال فرد و اجتماع نخواهد داشت، ادامه داد: بایستی در عمل زندگانی خود را شبیه شیوه و منش زندگی آن بزرگواران قرار دهیم تا مشمول عنایات آنان شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مناسبت‌های هفته جاری، به روز کارگر اشاره و تصریح کرد: روز کارگر فرصتی برای تجلیل از مقام کارگران و توجه بیش از پیش به نقش تاثیرگذار آنان  در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به نقش مهم کارگران در سازندگی جامعه، افزود: مسؤولان باید توجه ویژه‌ای نسبت به رسیدگی به امور کارگران داشته باشند، در حال حاضر مشکل بیکاری به عنوان یک معضل جدی در جامعه مطرح است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: حتی اگر یک فرد بیکار در جامعه وجود داشته باشد، مدیریت اقتصادی خانواده به هم می‌ریزد،افزون بر این دولت باید برنامه ریزی مدونی برای آموزش کارگران و فعالیت بیش از پیش تعاونی‌ها داشته باشد./935/پ201/ج

ارسال نظرات