۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۱۲۱
آیت الله تسخیری:

اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی، اختلاف بین خطا وصواب است

خبر گزاری رسا ـ آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی، اختلاف بین خطا و صواب است که نباید به اختلاف بین کفر و ایمان تبدیل شود و این بسیار خطرناک است و مسلمانان نباید یکدیگر را تکفیر نمایند.
آيت الله تسخيري


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با دکتر رئوف حکیم وزیر دادگستری و دکتر ای‌اچ‌ام فوزی وزیرامور مذهبی و حج سریلانکا که روز جمعه هشتم اردیبهشت در کلمبو برگزار شد، افزود: اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی،اختلاف بین خطا و صواب است که نباید به اختلاف بین کفر و ایمان تبدیل شود.

آیت الله تسخیری با اعلام آمادگی مجمع جهانی تقریب جهت شرکت در نشست‌های فرهنگی و اعزام هیات‌های تقریب و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجربیات و مدیریت در امور زائرین حج، ابراز امیدواری کرد با آرامشی که در سریلانکا ایجاد شده، تقریب مذاهب اسلامی گسترش و تعمیق بیشتری یابد.

رئوف حکیم وزیر دادگستری سریلانکا نیز در این دیدار از تفکر تقریب مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قدردانی کرد و افزود: ما با استقبال از ایده تقریب مذاهب اسلامی، به دنبال راهکارهای عملی در این موضوع هستیم ومعتقدیم مشکلات مسلمانان در سریلانکا با نگاه تقریبی برطرف خواهد شد.

فوزی وزیر امور مذهبی و حج سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به امور دینی و مذهبی و اعزام سالیانه شش هزار نفر به حج خواستار تبادل نظر بیشتر در امور مذهبی و مدیریت کاروان‌های حج و ملاقات با مسئولین سازمان حج وزیارت جمهوری اسلامی ایران شد. /907/د102/ن.

ارسال نظرات