۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۱۲۸
آیت الله تسخیری:

بهترشدن روابط بین ادیان و مذاهب اسلامی در گرو تدابیرحکیمانه دولت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امیدوارم در سایه تدابیر حکیمانه دولت‌ها روابط بهتری بین ادیان و مذاهب اسلامی به ویژه در برخورد با مسلمانان ایجاد شود.
آيت الله تسخيري


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله تسخیری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با دی ام جایاراتنه نخست وزیر سریلانکا با ابراز امیدواری از ایجاد امنیت وپایان درگیری های داخلی در سریلانکا، از روابط خوب این کشور با جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و برخورد صحیح با مسلمانان را امری حکیمانه دانست.

وی در ادامه از نخست وزیر سریلانکا خواست که با حکمت و درایت مشکل مسجد مسلمانان در منطقه دامبولا که مورد حمله تعدادی از متعصبین بودایی قرار گرفته است را حل کند.

دی ام جایاراتنه نخست وزیر سریلانکا از ایران به عنوان یک کشور قوی که در سایه تمدن بزرگ و تاریخی و دین اسلام توانسته است به پیشرفت های بزرگی دست یابد یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که بدون ترس از استکبار جهانی به راه خود ادامه می دهد و کشورهای زیادی در دنیا به ایران علاقه مند هستند و کشور ما هم علی رغم پافشاری آمریکا بر تحریم ایران اعلام کرده بر روابط خود با ایران پایبند است.

نخست وزیرسریلانکا در پایان با بیان تاریخچه مسجد مسلمانان در منطقه دامبولا گفت: من یک بودایی هستم و بنابر تعالیم بودا برای پیروان دیگر ادیان به ویژه مسلمانان احترام زیادی قائل هستم و با حرکت‌های افراطی مخالف هستم.

گفتنی است در این دیدار که دکتر حسنی‌پور سفیر کشورمان در سریلانکا و اعضای هیأت اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضور داشتند، بر تقویت ارتباط در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تأکید شد. /907/د102/ن

ارسال نظرات