۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۶۱۶

آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ 984 داوطلب علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی امروز به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آزمون ورودي حوزه علميه خواهران در تبريز
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی امروز در حاشیه آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز اظهار داشت: آزمون ورودی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان نیز برگزار می شود.

وی با بیان این که 984 داوطلب علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی هستند، تصریح کرد: از این تعداد 477 نفر علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز هستند که از این تعداد حدود 100 نفر در تبریز پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این که 12 مدرسه علمیه خواهران در استان نسبت به پذیرش طلبه اقدام خواهند کرد، گفت: هر مدرسه علمیه حداقل 25 و حداکثر 35 طلبه پذیرش خواهد داشت که با این حساب از 984 داوطلب حدود 420 نفر از مهر ماه سالجاری شروع به تحصیل خواهند کرد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این که بیش از پنجاه نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک بالاتر از دیپلم و حافظ قرآن کریم معاف از آزمون هستند، ادامه داد: این تعداد تنها در مصاحبه حضوری شرکت کرده و در صورت دارا بودن شرایط پذیرش خواهند شد.

بنا بر این گزارش، آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از ساعت ده صبح امروز همزمان با سراسر کشور و در تبریز با حضور داوطبان مدارس علمیه خواهران صادقیه، شبستر و خسروشهر در مرکز پیش دانشگاهی فخریه برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات