۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۶۲۳

حضور پرشور مردم خوزستانی در ساعات اولیه رأی گیری

خبرگزاری رسا ـ شعبه های انتخاباتی از حوزه های اهواز و سایر شهرستان های استان خوزستان در ساعات اولیه رأی گیری مملو از جمعیت با شکوه مردم شد.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز با حضور پر شور مردم در حوزه های انتخابیه اهواز و باوی، آبادان،‌ دزفول، بهبهان، ایذه و باغملک، دشت‌آزادگان و هویزه آغاز شد.

همچنین آیت الله موسوی جزایری در ساعات اولیه رأی گیری بر روی صندوق رأی واقع در بیت ایشان حاضر شده و رأی خود را به صندوق انداختند.

بر اساس این گزارش در دور نخست انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 2 هزار و 809 شعبه اخذ رای وجود داشت که در مرحله دوم تعداد شعب به یک هزار و 540 شعبه کاهش یافت.

قابل ذکر است، در حدود 40 درصد شعب مرحله نخست در مرحله دوم باقی مانده و از این لحاظ استان خوزستان استان برتر در کشور شناخته شد.

همچنین در اهواز 620 صندوق، آبادان 142 صندوق، دشت آزادگان و هویزه 121 صندوق، بهبهان 129 صندوق، ایذه و باغملک 240 صندوق و جمعا یک هزار و 100 صندوق ثابت و 440 صندوق سیار هستند.

بنا بر این گزارش اسامی کاندیداهایی که در مرحله نخست حائر اکثریت نسبی آراء و کسانی که یک چهارم آراء صحیح را کسب نکردند، از سوی فرمانداری‌ها منتشر شد و تبلیغات این افراد از هفتم تا 14 اردیبهشت ادامه داشت.

ضوابط تبلیغات در مرحله دوم نیز همانند ضوابط مرحله نخست بوده و خوشبختانه در مرحله نخست انتخابات با اعلام ضوابط تبلیغات تخلف آن‌چنانی که مسیر انتخابات را منحرف کند، وجود نداشت.

همچنین مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز و باوی برای انتخاب دو نماینده از میان چهار نامزد انتخاباتی است که 620 شعبه در حوزه انتخابیه اهواز و باوی به کار اخذ آراء می پردازند که امکانات لازم شامل رایانه، بارکدخوان و چاپگر جهت برگزاری انتخابات مکانیزه در همه این شعب تأمین شده است.

در هر شعبه اخذ رأی کدملی و مشخصات رأی دهندگان از سوی کاربر شعبه ثبت و تطبیق می شود و افرادی که در مرحله اول در حوزه انتخابیه اهواز و باوی رأی داده اند و همچنین افرادی که در هیچ حوزه انتخابیه دیگری شرکت نکرده اند می توانند در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز و باوی رای دهند.

گفتنی است، رأی دهندگان لازم است علاوه بر شناسنامه کارت ملی خود را جهت ثبت کدملی به همراه داشته باشند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد./9465/پ202/س
ارسال نظرات