۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۶۶۰
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

شهید مطهری فقیه و عالمی زمان‌شناس بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این‎که شهید مطهری تربیت یافته مکتب اسلام واقعی بود گفت: شهید مطهری، فقیه و عالمی زمان‌شناس بود.
حجت لاسلام حاجي صادقي-جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته در مراسم بزرگداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری در زنجان اظهار داشت: شهید مطهری در همه ابعاد شخصیتی رشد یافته بود و ذخیره ارزشمند برای انقلاب اسلامی محسوب می شد.

وی خاطر نشان کرد: شخصیت معنوی و عرفانی شهید مطهری نه تنها هیچ‌گاه عامل عدم حضور وی در صحنه های سیاسی و روشنگری نبود، بلکه عامل تأثیرگذاری منویات، آثار و منش آن بزرگوار میان اقشار مختلف جامعه بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جامعیت شخصیت شهید مطهری را الگویی برای اساتید حوزه و دانشگاه دانست و افزود: شهید مطهری در همه ابعاد شخصیتی رشد یافته و تربیت یافته مکتب اسلام واقعی بود.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان این‎که شهید مطهری، فقیه و عالمی زمان‌شناس بود، تصریح کرد: جامعیت شهید مطهری موجب می‌شد تا وی در لباس روحانیت به فلسفه محدود نشده و در انحصار علم خاصی قرار نگیرد، شهید مطهری دین‌شناسی واقعی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمان‌شناسی شهید مطهری گفت: چنین شخصیتی مؤلف آثاری کاربردی در جامعه است که هنوز پس از گذشت سال ها از شهادت آن استاد فرزانه کتاب‎هایش، در حوزه و دانشگاه و حتی میان اقشار مختلف جامعه با استقبال رو به رو می شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‎که شهید مطهری از افراط و تفریط در بیان مفاهیم عالی اسلام به دور بود، تصریح کرد: او الگوی شایسته‌ای به جامعه علمی کشور است که بایستی آثارش بیش از گذشته میان طلاب و دانشجویان مورد بحث قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حاحی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‎که شهید مطهری در عین مقابله با تحجر از روشنفکری منفعل نیز دوری می‌کرد، بر ضرورت توجه به آثار شهید مطهری در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های حوزوی تأکید کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات