۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۶۶۳
ستاد انتخابات کشور:

برای شرکت در انتخابات عکس‌دار بودن شناسنامه ضروری نیست

خبرگزاری رسا ـ ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای به شعب ثبت نام و اخذ رای در سراسر کشور اعلام کرد:‌ برای رأی دادن ارائه شناسنامه الزامی است و اخذ رأی با حضور صاحب شناسنامه امکان پذیر می باشد و اگر اعضای شعبه هویت رأی دهنده را احزار نمایند عکس دار بـودن شناسنامه ضروری نیست.
دومين مرحله انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات کشور آمده است: به اعضای محترم شعب و نمایندگان محترم فرماندار یاد آوری می شود دقت نمایند در داخل یا اطراف شعبه فرد یا افرادی به طور ثابت حضور نداشته و از تبلیغ برای نامزدهای انتخابات جلوگیری شود. در صورت مشاهده چنین افرادی ، ضمن اخطار به آنها با کمک مأمورین انتظامی ایشان را متفرق و از اطراف شعبه دور کنند و در صورت عدم توجه، برابر قانون با متخلفین برخورد گردد.

در اطلاعیه شماره 13 ستاد انتخابات کشور نیز تصریح شده است:‌ به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند ، برابر بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد. براین اساس کلیه متولدین روز15 اردیبهشت ماه سال 1373 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 14 خود نیز آورده است: برای رأی دادن ارائه شناسنامه الزامی است و اخذ رأی با حضور صاحب شناسنامه امکان پذیر می باشد و اگر اعضای شعبه هویت رأی دهنده را احزار نمایند عکس دار بـودن شناسنامه ضروری نیست. ضـمناً از رأی دهـندگان گرامی درخواست می شود علی رغم نبود الزام قانونی، جهت تسهیل امر رأی گیری به هنگام رأی دادن کارت ملی یا شماره ملی خود را حتماً همراه داشته باشد.

برپایه این گزارش محمد نجار وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات، عصرامروز عازم ری شد و با حضور در حوزه انتخابیه ری از نزدیک روند اجرایی انتخابات در این بخش از حوزه انتخابیه تهران را بررسی کرد. این بازدید در راستای نظارت بر نحوه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، استماع گزارش مسئولان و بازدید از شعب منتخب شهرستان ری صورت گرفت. /924/د102/ج
ارسال نظرات