۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۷۷۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

ایران به دنبال آبادانی و آمریکا خواستار ویرانی لبنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان به کمک های بی دریغ ایران به لبنان در برابر تلاش های فتنه انگیزانه آمریکا برای بهره برداری از لبنان در راستای اهداف شوم خویش اشاره کرد و بر کارامدی معادله ارتش، ملت و مقاومت تاکید کرد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در نشست تجمع پزشکان مسلمان در هتل ماریوت بیروت با اشاره به تلاش های سیاسی آمریکا در سطح جهان برای درهم شکستن مقاومت لبنان گفت: طی 33 روز جنگ لبنان با رژیم صهیونیستی، آمریکا روزانه با کمک های لوژستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از اسرائیل حمایت می کرد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران به لبنان بدون هیچ گونه انتظاری، افزود: ایران از لبنان پشتیبانی کرد و آمریکا از اسراییل؛ ایران آباد می کند و آمریکا ویران می سازد؛ ایران همراه و همسو با گزینه های ملت لبنان است و آمریکا می کوشد این ملت را به پلی برای رسیدن به سیاست های خود تبدیل کند.

وی افزود: نمی توانیم نمونه ای بیاوریم که ایران در لبنان به سودی رسیده باشد، و همه حمایت ها به نفع لبنانی ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش های آمریکا برای مانع تراشی بر سر راه دولت لبنان، افزود: هدف از سفر اخیر معاون رییس جمهور ایران و هیات همراه، امضای توافقنامه هایی با دولت لبنان در زمینه های برق، آب و آموزش و پرورش بود که تمام آن در برابر دیدگان همگان صورت گرفت و به نفع ملت لبنان بود، اما آمریکا که نمی خواست این توافقنامه ها با موفقیت صورت گیرد، جفری فیلتمن، معاون وزیر خارجه اش را پیش از این سفر به لبنان فرستاد و تا بعد از حضور هیئت ایرانی نیز باقی ماند و به دنبال تحریک و مانع تراشی بر سر راه موفقیت های این سفر بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به ساخت دیوار حایل در مرزهای لبنان با سرزمین های اشغالی، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی جرات ندارد چند سانتی متر هم به لبنان تجاوز کند؛ زیرا به خوبی از معادله سه گانه ارتش، مقاومت و مردم و تاوانی که به شجاعت مقاومت خواهد پرداخت، واقف است.

این شخصیت برجسته حزب الله با تاکید بر کارآمدی معادله ارتش، ملت و مقاومت در دفع هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی، طرح های فتنه افکنانه آمریکا در لبنان را محکوم به شکست دانست و گفت: رییس جمهور و نخست وزیر لبنان باید برای مشکلات کنونی راهکاری بیابند و امیدواریم که مسئولان گام شجاعانه در حل مشکلات مردم بردارند./981/ب902/ک

ارسال نظرات