۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۸۹۴
امام جمعه زنجان:

علم آموزی همراه با تربیت اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با تأکید بر این‎که نگرش معلمان در کلاس های درس باید در کنار علم آموزی توأم با تربیت اسلامی و انسان سازی باشد، اظهار داشت: علم بدون تقوا فایده ای به حال بشریت نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار معلمان نمونه مدارس این استان با تشریح توجه و تأکید مبانی اسلامی بر مسأله تعلیم و تعلم اظهار داشت: وسعت نظر معلم به قدری دارای اهمیت است که گاه با تربیت نسلی پویا، تحولی عظیم در جامعه شکل می دهد.

وی با تأکید بر این‎که هنوز ارزش کار معلمان آنگونه که باید در جوامع شناخته نشده است، خاطر نشان کرد: اگر به آیات قرآنی و روایات وارده از ائمه اطهار رجوع کنیم و سیره آن بزرگان دینی را الگوی عمل خود قرار دهیم، آن موقع ارزش آموزش و معلمی آشکار خواهد شد.

امام جمعه زنجان، با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کار معلمان تصریح کرد: یکی از اصلی ترین محورهای رهنمودها و توصیه رهبر معظم انقلاب، تأکید بر توجه به منزلت مقام معلم است، امری که گاه مورد غفلت واقع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‎که اگر معلم ارزش کاری خود را با فیش حقوقی‌اش مقایسه کند، ضرر کرده است، تصریح کرد: ارزش کار معلم قیمت ندارد، شهدای دانش آموز تربیت یافته‌گان کلاس های درس معلمانی هستند که مبلغ مکتب اهل بیت و قرآن بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‎که نگرش معلمان در کلاس های درس باید در کنار علم آموزی توأم با تربیت اسلامی و انسان سازی باشد، اظهار داشت: علم بدون تقوا فایده ای به حال بشریت نخواهد داشت، اگر امروز شاهد بحران های مختلف عقیدتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در غرب هستیم، به واسطه عدم توجه به تهذیب نفس در کنار توسعه علوم بوده است.

همچنین امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته شاهد رشد قبولی 58 درصدی دانش‌آموزان در کنکور سراسری بودیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات