۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۹۰۳
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

تفسیر به رأی احکام الهی، جوامع اسلامی را با بحران رو‌به‌رو می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: مهم‌ترین مشکل جوامع اسلامی، تفسیر به رای از آیات قرآنی و احکام دینی است، بایستی به حقیقت و فلسفه احکام دینی آگاهی یافت.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در همایش حجاب و نماز که با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در شهر ابهر آغاز شد، اظهار داشت: نماز و حجاب نقش مهمی در ترویج ارزش های الهی و مورد تاکید اسلام در سطوح مختلف اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه زکات زیبایی، حجاب است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه ترویج یابد، شاهد تجلی حجاب و عفاف در جامعه خواهیم بود، در حقیقت چنین حجابی انسان از معصیت های شیطانی مصون نگه خواهد داشت.

امام جمعه زنجان با تأکید بر ضرورت رعایت پاکدامنی از سوی آحاد جامعه افزود: بر اساس روایتی که از امیر مؤمنان(ع) نقل شده است، افراد پاک دامن زیرک هستند و اجازه نمی دهند چشم های ناپاک زیبایی باطنی آنان را سرقت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: حجاب و عفاف به معنای واقعی فقط مختص زنان نیست؛ بلکه شامل مردان نیز می‌شود، مهم‌ترین مشکل جوامع اسلامی، تفسیر به رای از آیات قرآنی و احکام دینی است، بایستی به حقیقت و فلسفه احکام دینی آگاهی یافت.

وی در پایان سخنان خود با برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه حجاب و عفاف را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با برگزاری این همایش توانست کمک چشمگیری در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام دهد؛ اما نباید این توجه در چنین همایش‌هایی خلاصه شود.

همچنین یوسفی، فرماندار ابهر در سخنانی دفاع از حجاب را با تربیت درست نسل‌ها و تحلیل برنامه‌های فرهنگی دشمن میسر دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقشار جامعه برای دفاع از نمادهای اسلامی همچون حجاب، وظیفه‌هایی بر عهده دارند که باید به درستی به انجام آن‌ها بپردازند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را رسالتی همگانی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دانست و تصریح کرد: اقدام‌های صورت گرفته در 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبب خود‌باوری و اعتماد به نفس جوانان بوده است، بایستی در کنار توسعه علوم مختلف به بحث های تربیتی نسل جوان نیزتوجه شود.

یوسفی با بیان این که دشمنان به شدت از گسترش چشمگیر اسلام در میان مردم جهان نگران هستند، ابراز داشت: اگر امروز شاهد هجمه سنگین دشمنان به کیان اسلام به خصوص حجاب هستیم، نشان از ترس دشمنان از نفوذ اسلام در جهان بی‌هویت به خصوص غرب است.

فرماندار ابهر خاطرنشان کرد:‌ با این اوصاف دشمنان به اهمیت حجاب و رعایت عفت در میان ملل مسلمان پی برده‌اند و تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف با این مسأله مبارزه کرده و دختران مسلمان را از حجاب و عفت به دور کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات