۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۱۴۵
احمدی نژاد در مشهد:

شأن مسؤولان تنها خدمت و نوکری مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در آغاز سفر استانی به خراسان رضوی در جمع مردم مشهد گفت: شأن حاکمان و مسؤولان جز خدمت و نوکری ملت نیست و تاریخ باید بداند هرکس غیر از این بیاندیشد غاصب بوده و متعلق به ملت و انقلاب نخواهد بود.
محمود احمدي نژاد، رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود احمدی‌نژاد به همراه هیأت دولت صبح امروز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت در صدمین سفر استانی خود وارد مشهد شد. هیئت دولت در این سفر که از دور چهارم سفرهای استانی دولت است از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد تا صحن جامع رضوی مورد استقبال مردم قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار مردم شهر مشهد در صحن جامع رضوی گفت: اولین جلسه دولت نهم و نخستین جلسه دولت دهم برای بهره جستن از لطف امام رضا علیه‌السلام در آستان این عزیز برگزار شد.

وی افزود: مردم خراسان صدها سال امام رضا علیه‌السلام و یاد و راه او را به آغوش گرفته و با تحمل فشارها و تاخت و تازها، اندیشه نگاه و راه ایشان را به بشریت نشان دادند، مردم خراسان در سایه امام هشتم هزاران ادیب، اندیشمند و مجاهد بزرگ را تربیت کردند و در راه حفظ ولایت از جان و مال خود گذشته‌اند.

رئیس جمهور خراسان را در واقع مرکز ایران دانست و گفت: این خطه مرکز اندیشه علوی و نبوی است و بزودی از همین سرزمین اندیشه مهدوی نیز به جهان صادر خواهد شد، مردم خراسان بیش از 1200 سال زیر پرچم امام رضا ایستاده و 33 سال است به مقابله با استکبار جهانی برخاسته‌اند.

وی در ادامه به بیان اهداف سفرهای استانی هیات دولت پرداخت و گفت: این سفرها را شهید عزیز و ماندگار مرحوم شهید رجایی پایه‌گذاری کرد و در دوران کوتاه مدیریت خود با هیأت دولت به استان‌های گوناگون سفر کرد. بعد از ایشان این سنت حسنه مغفول ماند تا اینکه در دولت نهم و دهم به تأسی از امامان معصوم(ع) و پیروی از رهبر معظم انقلاب دوباره احیاء شد.

 احمدی‌نژاد هدف نخست از سفر استانی را برپایی عدالت دانست و گفت: عدالت لازمه حیات طیبه، شکوفایی انسان، عبودیت و یگانه پرستی است، اگر عدالت نباشد ارزش‌ها، احکام و آرمان‌های الهی فرصت تحقق پیدا نمی‌کنند، کرامت و عظمت انسان در سایه عدالت شکوفا خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولتی که فقط در پایتخت بنشیند و در راستای زیاده خواهان نزدیک دولت تصمیم بگیرد نمی‌تواند عادلانه تصمیم بگیرد. اساس جمهوری اسلامی برای برپایی عدالت است و عدالت راه انبیا و آرمان حضرت علی و فرزندان اوست؛ سفرهای استانی به دولت برای اجرای عدالت کمک کرده، اما همچنان فاصله مناطق محروم با مناطق برخوردار، بسیار عمیق است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: هدف دوم خدمت‌گذاری از نزدیک است. زمانی که وزیری از نزدیک حرف‌های مردم را بشنود نگاهش به خدمت‌گذاری اصلاح می‌شود و کمتر تحت تأثیر جوسازی‌ها و اطلاعات نادرست قرار می‌گیرد و نمی‌شود او را فریب داد.

وی با بیان اینکه هدف سوم از سفرهای استانی تقویت محبت و مهر ورزی است و اگر ملتی با هم مهربان نباشند محال است که روی سعادت را دیده و مزه پیشرفت و عزت را بچشند،‌اظهار داشت: مهر ورزی راه و رسم حضرت علی و خاندان پیامبر(ص) است، اگر مسؤولی سرشار از عشق به مردم نباشد نمی‌تواند خدمت‌گذار خوبی باشد، عشق به مردم نشانه عشق به خدا و ایمان است.

احمدی‌نژاد هدف چهارم از سفرهای استانی را پیشرفت و تعالی کشور دانست و گفت: باید همه جای ایران آباد شده و همه استعدادهای این سرزمین شکوفا شود. همه جای ایران عزیز بوده و باید از عمران و آبادانی برخوردار باشد؛ هدف پنجم نیز بازیابی رابطه دولت و مردم است، شأن حاکمان و مسؤولان جز خدمت و نوکری ملت نیست و تاریخ باید بداند هرکس غیر از این بیاندیشد غاصب بوده و متعلق به ملت و انقلاب نخواهد بود.

وی افزود: هدف ششم از سفرهای استانی نظارت بر مسؤولان محلی و کارکردها است؛ کارهایی انجام شده  که کامل نیست و هنوز هم مقدار کمی گزارش از افرادی می‌رسد که به جای خدمت به مردم به فکر کارهای دیگر و باندبازی هستند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به گرانی‌های چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: عده‌ای از افراد داخلی با کمک بیگانگان عناصر اطلاعاتی مؤمن و هوشمند ما را مشغول به حوزه‌های غیرواقعی کردند و با ایجاد اختلال در بازار ارز و طلا خواستند طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت مدافع حقوق ملت و در کنار آنان است، از مردم خواست تا دو ماه آینده خریدهای غیرضروری خود را انجام ندهند تا دولت بتواند توطئه عده‌ای نامرد را که اعتقاد دارند تحریم موجب اختلال در اقتصاد است را خنثی کند.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های آینده دولت اشاره کرد و گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها طرح نخست ما بود که در حال اجرا است؛ دوم مسائل گمرکی است که امسال طرح آن شروع خواهد شد، بخش مالیاتی و بانکی و اصلاح پول ملی نیز از آغاز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی اقتصاد ایران را دارای ظرفیت بالا برای قرار گرفتن در جمع چند اقتصاد بزرگ دنیا دانست و گفت: ساختارها و روابط اقتصادی ما معیوب است و باید اصلاح شود و اقتصاد ایران می‌تواند جزء چند اقتصاد بزرگ دنیا قرار گیرد. طرح تحول اقتصادی ایران در دنیا نمونه شناخته شده و مراکز جهانی می‌خواهند از متخصصین ایرانی در کشورهای خود راهنمایی بگیرند.

رییس جمهور در پایان با بیان اینکه دو گروه در مقابل طرح هدفمندی یارانه‌ها ایستاده‌اند،‌ گفت: نخست گروهی است که همیشه مخالف همه طرح‌های دولت بوده‌اند و با این طرح هم مخالفت می‌کنند، گروه نیز گروهی هستند که مسؤولیت اجرایی ندارند اما می‌خواهند در امور اجرایی دخالت کنند و حتی خواهان تغییر جزئیات هم هستند.

وی افزود: امسال دولت مبلغ 35 میلیارد دلاری که از هدفمندی یارانه‌ها صرفه‌جویی کرده است را برای پشتیبانی از تولید در اختیار تولیدکنندگان، کشاورزان و اهالی اقتصاد قرار خواهد داد. در سه سفر گذشته به استان خراسان رضوی از 550 مصوبه برای حدود 53 مصوبه هنوز هیچ کاری انجام نشده است که در این سفر بررسی خواهند شد.

گفتنی است، احمدی‌نژاد و هیأت دولت در جریان این سفر شش روزه به 27 شهرستان استان خراسان رضوی سفر کرده و از نزدیک بر روند اجراشدن مصوبات نظارت می‌کنند./931/پ201/ج
ارسال نظرات