۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۱۵۸

نخستین دوره تربیت مربی قرآن آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره تربیت مربی قرآن در استان آذربایجان شرقی در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به پایان رسید.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه،  حجت الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مسوول جامعة القرآن کشور در نخستین دوره تربیت مربی قرآن آذربایجان شرقی در تبریز با انتقاد از وضعیت حفظ و نشر قرآن در کشور اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت سی سال از انقلاب اسلامی و سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، هنوز نتوانسته ایم به اهداف

حجت الاسلام طباطبایی با ابراز تاسف از عدم توجه مسوولین ذیربط به فرمایش رهبری مبنی بر افزایش تعداد حافظین قرآن کریم به ده میلیون نفر تاکید کرد: متاسفانه با وجود گذشت سالیانی از فرموده معظم له حرکت قابل توجهی در این راستا مشاهده نشده است.

وی عصر حاضر را بهترین زمان برای ترویج و گسترش قرآن در جهان دانست و خاطر نشان کرد: کارهای انجام شده در راستای ترویج قرآن کافی نبوده و تلاش و پشتکار جدی مسوولین امر را می طلبد، باید با تربیت معلمین قرآنی، تمام افراد جامعه را با مفاهیم قرآن آشنا نموده و از تمام امکانات و ظرفیت ها در این راه بهره ببریم.

حجت الاسلام طباطبایی ابراز امیدواری کرد با بکارگیری تمام پتانسیل ها و ظرفیت های نهفته استان آذربایجان شرقی به قطب برنامه های قرآنی کشور تبدیل شود.

مسؤول جامعة القرآن کشور با اشاره به تاکیدات پیامبر اکرم(ص) بر ضرورت آموزش قرآن و ترویج و نشر آن گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه لزوم توجه مسؤولان نظام اسلامی به خواسته ها و نیازهای مربیان قرآنی را می طلبد.

وی با بیان اینکه انفاق خوب دارای شرایطی است، فرد انفاق کننده باید قصد قربت داشته و با نیت خالص اقدام به انفاق کند، اگر نیت انسان خالص بوده و تنها برای رضای خداوند باشد، در این صورت است که خداوند نیز در نشر و ترویج کار خیر به فرد انفاق کننده مساعدت می کند.

مسؤول جامعة القرآن کشور با بیان اینکه خداوند مبلغ کارهای خیر و خوبی است که تنها برای خود او باشد نه برای خلقش، تقوا را از دیگر شروط مربی خوب برشمرد و خاطر نشان کرد: معلم باید به فکر مشکلات جامعه و همنوعان خود نیز بوده و دغدغه مسایل هم کیش و همنوع خود را داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: معلم قبل از اینکه به حرفه معلمی روی آورد باید عالم به قرآن باشد و استماع، حفظ ، عمل و نشر علم را مد نظر قرار داده و تواضع و فروتنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

وی حرص به ترویج علم و رئوف بودن را از دیگر ویژگی های معلم خوب دانست و یاد آور شد: معلم قرآن باید مطیع امر خداوند متعال بوده و از نافرمانی خداوند دوری نماید، در این صورت است که تاثیرش در مخاطب خود دوچندان خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر افزایش تعداد حافظین قرآن کریم به ده میلیون نفر گفت: امیدواریم مجموعه جامعة القرآن با برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف قرآنی و ایجاد دارالقرآن در اقصی نقاط کشور در تربیت نسل قرآنی بیش از پیش مثمرثمر باشد./935/د103/س
ارسال نظرات