۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۲۸۹
حجت الاسلام سالک:

دولت باکو صدای بیداری اسلامی را بشنود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دولتمردان آذربایجان هنوز ندای رسای بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورهای دست نشانده و وابسته به غرب را نشنیده اند.
حجت الاسلام سالک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد سالک، نماینده منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام با تأکید بر مسائل حوزه قفقاز که در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دینی برای تمام زمان ها و بشریت است و قرآن ترجمان صلح و امنیت جامعه اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان این که توهین به مقدسات اسلامی با هدف مخدوش کردن چهره واقعی اسلام و مسلمانان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم محور حرکت جهان اسلام و ترجمان حاکمیت آرامش و امنیت برای بشر است، موضوعی که معاندان و دشمنان اسلام چشم به روی آن بسته اند.

حجت الاسلام سالک افزود: امروز در شرایطی شاهد موج اسلام گرایی در سراسر جهان هستیم که نظام سلطه از تمامی ظرفیت های موجود برای ضربه به اسلام و قرآن بهره می جوید، شاید بتوان اصلی ترین عامل بیداری اسلامی را مجاهدت علمای شیعه، انقلاب اسلامی و الگوی نظام ولایی حاکم در ایران دانست.

وی ادامه داد: دکترین امام خمینی(ره) در قالب 10 اصل برای جامعه اسلامی تعریف می شود که عبارتند از اصل تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست، جهان‌شمولی اسلام، تحول فردی و جمعی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، مقابله همه جانبه با استکبار، اعتقاد به اصل ولایت و عدالت، استقرار نظام ولایی، اتحاد امت اسلامی، استقلال ملت‌های مسلمان و انتظار مصلح که همواره به آن تاکید شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از وضعیت شیعیان و مسلمانان در کشور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: شاید دولتمردان این کشور هنوز ندای رسای بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورهای دست نشانده و وابسته به غرب را نشنیده و به جنگ با اسلام برخاسته اند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که جولان آذربایجان در میدان بازی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به ضررش تمام خواهد شد، تصریح کرد: دولت باکو باید از بیداری اسلامی و جنبش وال‌استریت که امروز رژیم صهیونیستی را به نگرانی انداخته عبرت گرفته و در روابط خود تجدید نظر کند.

وی رسالت جهانی اسلام را استمرار را رواج عدالت، حق و حقیقت دانست و افزود: اسلام همواره مکتب نجات‌بخش مظلومان عالم از زیر سلطه طاغوت بوده است، مبانی عالی اسلام با منافع دولت های مستکبر و زیاده‌خواه غرب و شرق منافات دارد.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس افزود: دعوت بشریت به سوی بندگی و عبودیت الهی از دیگر رسالت های جهانی اسلام است که انسان‌های بصیر با سه ویژگی علم، آگاهی و دانایی، قرب الی‌الله و کسب فضایل حرکت می‌کنند، مسأله ای که مرم نهضت های آزادی بخشی چون بحرین بدان رسیده و در مسیر رسالت جهانی اسلام حرکت می کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات