۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۷۷۶
آیت الله طبرسی:

آل سعود و خلیفه از سقوط دیکتاتورهای منطقه عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با محکوم کردن طرح الحاق بحرین به عربستان، این طرح را طرحی خائنانه از سوی غربی ها دانست و با بیان اینکه آل سعود و خلیفه باید از سقوط دیکتاتورهای منطقه درس عبرت بگیرند، گفت: غربی هابه دنبال توطئه افکنی در منطقه هستند.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان، با محکوم کردن طرح الحاق بحرین به عربستان، این طرح را طرحی خائنانه از سوی غربی ها دانست و گفت: غربی ها به دنبال توطئه افکنی در منطقه هستند.

وی با انتقاد شدید از مواضع آل سعود در چند سال اخیر در منطقه، افزود: عملکرد آل سعود در این مدت زمینه سقوط و نابودی حکام عربستان را فراهم کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، الحاق بحرین به عربستان را حماقت و جنایت دانست و با بیان اینکه هر حرکتی که بدون نظر مردم صورت گیرد محکوم به شکست خواهد بود، ادامه داد: متأسفانه مردم مظلوم بحرین در این مدت شاهد شدیدترین جنایت های آل سعود و آل خلیفه در این کشور بودند.

آیت الله طبرسی با بیان این که عاقبت آل خلیفه و آل سعود نیز نابودی است، گفت: سقوط دیکتاتورهای منطقه در چند سال اخیر باید درس عبرتی برای دیکتاتورهای منطقه باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که غربی ها با حمایت برخی کشورهای دیکتاتور منطقه در پی تحقق اهداف شوم خود هستند، تصریح کرد: قیام های مردمی در خاورمیانه بسیاری از توطئه های آمریکا و هم پیمانانش را خنثی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ملت مسلمان ایران اسلامی نیز در دفاع از مردم مظلوم بحرین امروز راهپیمایی کردند، بیان داشت: تظاهرات مردم کشورمان در حمایت از مردم بحرین به طور حتم بازتاب جهانی خواهد داشت.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان همواره در پی توطئه افکنی در منطقه و به تاراج بردن منابع داخلی کشورهای مسلمان بوده و هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی حکام خائن منطقه با خیانت به مردم کشور خود تنها در پی تحقق اهداف و خواسته های غربی ها به ویژه آمریکا در خاورمیانه هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که مردم مسلمان منطقه نباید در برابر طرح های توطئه آمیز غرب سکوت کنند، تصریح کرد: مسلمانان باید با وحدت و همدلی طرح الحاق بحرین به عربستان را خنثی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقق عملی این  شعار نیازمند مشارکت ملی است.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که رهنمودهای امسال رهبر انقلاب باید برای آحاد جامعه به ویژه مسؤولان اجرایی کشور فصل الخطاب باشد، افزود: مدیران جامعه اسلامی باید با همه توان دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص را عملیاتی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دولت باید شرایط لازم را برای ایجاد فضای سرمایه گذاری و همچنین جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران فراهم کند، ادامه داد: رسیدن به نقطه مطلوب توسعه اقتصادی باعث می شود که تهدیدها و تحریم های دشمنان علیه نظام اسلامی بی اثر باشد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و با تاکید بر این که بهم خوردن معادلات جهانی یکی از دستاوردهای حماسه سوم خرداد بوده است، بیان کرد: سی نفر از شهدای عملیات فتح خرمشهر در دفاع مقدس اهل شهرستان ساری بودند.

وی تحلیل بعثی‌ها در اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر را اشتباه عنوان کرد و تصریح کرد: رزمندگان ایران اسلامی به برکت نعمت ولایت جنگ و انقلاب شان را اداره کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و تسلیت شهادت امام هادی (ع) به نمازگزاران جمعه بیان کرد: فلسفه خون امام حسین (ع) توسط امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) تبیین شد. و همه باید راه ائمه را ادامه دهیم./950/پ201/ج

ارسال نظرات