۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۸۰۹

اختتامیه نخستین جشنواره شعر اشراق در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر اشراق در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
شعر اشراق


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روشن سلیمانی در اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر اشراق از شعر به عنوان یکی از علایق و دل مشغولی های ارزشمند حوزویان نام برده و تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ ادبیات دینی درخواهیم یافت که اغلب بزرگان عرصه ادبیات به ویژه شعر به نوعی از دل حوزه های اندیشه دینی برخاسته اند.

وی افزود: شعر و ادب در حوزه های علمیه همواره مورد نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان بارها بر نقش و جایگاه شعر در میان عالمان دین و حوزه های علمیه تاکید داشته اند.

دبیراجرایی نخستین جشنواره سراسری شعر اشراق ادامه داد: در این راستا وبه منظور کشف ، پرورش و حمایت از استعدادهای طلاب و فضلای شاعر حوزه های علمیه سراسر کشور مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اولین جشنواره سراسری شعر اشراق را در6 رشته برگزار کرده است.

وی بیان داشت:پس از فراخوان صورت گرفته برای جشنواره سراسری شعراشراق، 83 برادر و 27 خواهر طلبه آثار خود را در قالب 850 اثر به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به سه مرحله داوری بر روی آثار در بخش های شش گانه خاطرنشان کرد: 14 نفر از طلاب حائز عنوان های برتر جشنواره را کسب کردند که به هشت نفر لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد./919/ د102/ن

ارسال نظرات