۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۰۸۰
آیت الله طبرسی:

انقلاب اسلامی ایران هویت واقعی زنان را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زنان ما در گذشته از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار نبودند، افزود: انقلاب اسلامی ایران هویت واقعی زنان را احیا کرد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و دانش آموزان دبیرستان دخترانه نبوت ساری با اشاره به جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز زنان ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب هویت خودشان را پیدا کردند.

وی با بیان این که زنان ما در گذشته از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار نبودند، افزود: انقلاب اسلامی ایران هویت واقعی زنان را احباء کرد.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که زن امروز در دنیا غرب تنها به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ارزش وجودی زن در جامعه اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آیت الله طبرسی، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی همه زنان عالم معرفی کرد و با بیان این که نجابت، عفاف، همسرداری و مادر بودن از مهم ترین ویژگی های این بانوی نمونه اسلام است، تصریح کرد: زنان جامعه اسلامی باید این بانوی ارزشمند اسلام را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه ساری با بیان این که زن در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه والای برخوردار است، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالاترین حد ارزش و احترام را برای زنان قائل است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از افزایش بی اندازه فساد و بی بندوباری در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: دوری از تقوا و ارزش های دینی در برخی کشورها زمینه ترویج و گسترش فساد را در دنیا فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه های مختلف به عنوان الگوی همه کشورهای دنیا قرار گرفته است، ادامه داد: غرب از نقش نظام اسلامی در سطح بین المللی هراسان است و تلاش می کند تا مانع از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تربیت دانش آموزانی با پایه اعتقادی قوی باشند، خاطرنشان کرد: تقویت معرفت دینی در مدارس کشور باید در اولویت قرار گیرد.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله حجاب در دین مبین اسلام، گفت: مقوله عفاف و حجاب همواره مورد توجه ائمه اطهار(ع) و همچنین بزرگان دینی ما بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران  با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب بهره گرفت، افزود: بدحجابی در کشور با مبانی دینی و اسلامی ما در تضاد است.

امام جمعه ساری‌ بهره‌گیری از الگوهای اسلامی را بهترین راه برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان است که این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات